3 August 2013

DIY:mari buat phose case raya

assalmualaikum semua yang cantik manis masam,kohkohkoh!

kalau nak dekat-dekat raya ni apa-apa tajuk pun mesti nak ada perkataan raya.rasa macam tak lengkap kalau tak de perkataan raya.pun boleh~

so terus menerus kepada tajuk asal kerana lepas ni aku nak buat biskut sarang semut pulaks.sapa suka biskut sarang semut.sedap wa cakap lu.terangkat wa makan.eheeheheee.tadi aku dengan mood rajin yang up sikit je dari malas pun membuat phose case .

ni mai nak tunjuk acane nak buatnya.saya tunjuk gitu-gitu je la ark.ahaks

barang:

1)kain felt
2)jarum,benang dan seangkatannya
3)henponla...
4)gam uhu
5)butang,manik kerr pun boleh jugak


mula-mula aku lukis dekat kertas A4 saiz henpon aku,tapi kauorang kena lukis besar sikit dari saiz biasa k.kalau tidak tak muat pulak nak masuk last-last nanti.

then,letak dekat kain felt dan potong kan ia,gitu.pandai-pandai :)


yang ni aku print je,malas nak lukis huruf pakai tangan. (bukan malas sebenarnya.karang lukis tak jadik huruf pulak,bhahaaa)


lepas tu aku lekat dekat kain felt yang telah dipotong tadi.aku lekat je pakai gam uhu.malas la katakan.macam korang rajin boleh jahit.tak de hal.cuma pemalas tegar macam gua je buat camnie.mihmihmih.



lepas tu boleh la korang design ikut cita rasa masing-masing.aku dah mati kutu hidup semula.tak dak idea nak buat hape.jadi bentuk love ajela jadik pilihan.

p/s:taw la tak lawa,huwaaa!!

ni si kuat tido pemalas tahap gila.masa tuan dia duk menjerit tercucuk jarum tetap tidur terkangkang tanpa menghiraukan apa yang berlaku.<-----uiissshh ayat


last step adalah menjahit.ops menjahit kain felt bukan macam menjahit seluar koyak tu.lain ye derr.
kat bawah ni boleh tengok cara jahit kain felt.

saya belajar dari sini la,ihiks.malunya! malunya!



senang je bila dah taw ^_^



























siap sudah phone case saya.tak pelah tak cantik pun.kalau nak beli mahal!baik beli cokelat kindee buenoo makan pun sedap.

buat sendiri lebih puas.

okey,selamat menyambut hari raya :)

23 comments:

Norhasniza Khalid said...

ok lah tu dik.. pandai buat sendiri. puas hatikan dengan hasil sendiri. mula-mula kelaut sikit lah. lama-lama mesti boleh.. tak pe, belajar dari kesilapan... :)

dilaella Ella said...

wah kreatifnya,comel phone case Mirza..:)teringin nak buat tapi takde kain felt hehe..

Shakira Pathi said...

Pink?hehe :)
Kreatip kreatip!!

ainil fazieda said...

Nais bebeh ! Akak pon pnah bt . Check this link out yea http://ainilcintahadi.blogspot.com/2013/03/hobi-baru.html

tapi kan dik , Akak tgh minat gila dgn phone case yg blink blink geteew dik :) dah tgk tuto kt Utube . Marvellous !

Aida Ismail said...

Waaa comel2! Buatkan akak satu? Malas la nak buat sendiri. Hehe~ ;p

Fzda said...

best nyaaa reti buat sendiri. ahhh, cik F malas sangat nak buat benda camni hahaha patutlah tak berjaya :P

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

rajin dan kreatifnya adik.. cantik dan kemas jahitan.. :D

Murni Amir said...

yg ni pon dah cntik kot . . nak order boleh . . kreatif adik miza ni . . suka sangat :)

Niena Reen said...

eh, cantik la kak mirza. kreatif la tu. hehehe. kalau beli, rugi. buat sendiri pon bagus, yang lebih-lebih boleh buat lagi yang lain. hehehe.

Dikna said...

Wah kak mirza kreatif lah ! :D hee, suka ! suka !
Kuih sarang semut sedap, baik-baik kang termakan semut.
Alahai, comelnya kucing tido

mirza syazwina said...

betul tu mama,lepas ni nak buat lagi.tak pe buat slow2.hehee

mirza syazwina said...

kalau sis buat mesti lagi cantik sebab sis pandai bab jahit2 ni :)

mirza syazwina said...

suka pink suka pink!! ^_^

mirza syazwina said...

sama2 la!saya pun minant dengan phone case blink2 sebenarnya dan tengah on the nak buat macam tu.hehee

mirza syazwina said...

eheee,boleh aje sis. :P

mirza syazwina said...

cik F boleh cuba buat mesti jadi nya ^__^

mirza syazwina said...

tak kemas pun kak,banyak silap.hikhikhik :P

mirza syazwina said...

ahaha,boleh kot :P
saya tak reti jahit2 ni sebenarnya.hahaa :D

mirza syazwina said...

betul niena tak rugi kan.terima kasih.tak dela cantik mana pun sebenarnya.uhuhuu :)

mirza syazwina said...

amboi sukanya dik dikna nie ye ^_^

Sya Mimie said...

kreatif & rajin. cantik @ tak, tu belakang kira.. jnji dah mencuba kan.. :)

Akeyla Azmi said...

wahhhh bestnya boleh buat sendiri hee~~
malas lah qila nak buat. beli pun takde duit hahahh xD
mmg takkan dapat lah senang cerita hewhew

this ni3za said...

I love craft...huhu