2 September 2016

tips murah rezeki menurut islam


assakamualaikum :)

rezeki tu maksudnya sesuatu yang baik untuk kita.tak kisah la apa pun.
kita dapat makan benda baik kan?itu rezeki..
dapat keputusan yang bagus?rezeki..dapat jalan-jalan?rezeki..

hati rasa lapang rasa tenang? itu rezeki ^ ^

cuma kita kadang-kadang bila rasa susah..rasa sempit je hidup
jangan cepat salahkan sesiapa tapi apa kata kita usaha dan 
berharap dengan Allah :)

kat sini aku nak share tips atau cara yang korang boleh amalkan untuk tambahkan rezeki korang

jaga solat lima waktu

tak guna kita buat apa-apa kebaikan pun kalau solat kita tak jaga.ingat tu

ingat dosa-dosa dulu

yang lepas tu bia la,yang penting kita kena bertaubat dan janji tak nak buat dah benda-benda tu.kalau kita ikut cakap Allah mesti Allah akan bagi apa yang kita nak kan ?

jangan lawan mak ayah

yela..kadang-kadang kita terrtinggi suara dekat mak ayah tak sengaja.lepas tu cuba kita happykan hati dorang.ingat dekat diri sendiri jangan tinggi suara..jangan lawan cakap.kalau hati orang tua ni happy..hati berbunga-bunga.rezeki insya'Allah terbuka luas untuk korang :)

solat dhuha

yang ni pun aku tengah cuba untuk buat hari-hari.(yela selama ni taw ZZzzz jee) hihiii 
apa kata korang bermula dulu dengan dua rakaat..makin lama tambah kan rakaat tu sampai dua belas rakaat.cuba cek ada perubahan tak lepas tu ^ ^

setiap hari baca al-quran

dulu aku pun jarang-jarang sangat nak sentuh al-quran.tapi lepas ramadhan hari tu memang aku dah niat setiap hari mesti baca al-quran.paling malas gilaaa pun satu muka surat..alhamdulillah :)
harapnya nanti aku masuk u balik pun boleh la buat macam kat rumah ni...

kalau kita selalu baca al-quran dekat dengan al-quran 
Allah pun akan dekat dengan kita..lama-lama rezeki pun melekat ngan kita :)

amalkan baca surah al-waqiah

surah al-waqiah adalah surah kekayaan
"sesiapa yang membaca surah al-waqiah setiap hari dia tidak akan ditimpa kekafiran"

sedekah

tak cukup duit nak sedekah?bagi seringgit pun tak pe..kalau tak cukup jugak seposen pun tak pe..yang penting ikhlas..Allah akan balas lebih dari tu..
tak caye?cubalah 

berharap hanya dengan Allah

apa yang penting adalah berharap hanya dengan Allah bukan dengan benda atau makhluk lain.
cepat atau lambat rezeki tu datang hanya Allah yang taw mana yang terbaik.

jangan cepat putus asa !



have a nice day :)

No comments: