12 August 2016

sekarang ni memang musim kucing sakit ke cane


assalamualaikum ^ ^

hai korang!kalau siapa yang tak taw kat rumah aku sekarang ni ada 13 ekor kucing termasuk 4 ekor anak kucing baru berusia seminguu!comel montel!montel!geram iteww,yuks!

dari 13 tu empat ekor duduk dalam rumah,alah anak baby tu..baby tu kucing yang adik aku kutip dekat surau tuu..hiii

tapi hari tu anak baby yang jantan tu tak sihat pulak tiba-tiba.pegang badan ya Allah panas sangat weii.tak pernah lagi la aku rasa kucing aku badan panas camtu.makan pun memang tak nak.

kalau tak duk mintak nak makan je.ni kelua rumah pun tak nak.kalau tak pantang dengar orang pegang kunci dia dulu lari depan pintu


bawak pok g klinik,doktor kata pun tak boleh nak cucuk sebab suhu badan dia tinggi.lebih 40.tinggi wei!duduk dalam kete baik gila dia.yela dah tak sihat kan.makan pun tak lalu.berat pun dah turun dah.

kat rumah pun payah beno nak bagi makan ubat.duduk tempat pun yang sorok-sorok.tapi sekarang ni dia dah normal!hahaa.dah kembali ke perangai budak budak dia.makan pun dah banyak..alhamdulillah ^ ^

tapi yang tak bestnya,lepas dia tak sihat kakak dia pulak dah tak sihat.haiyaa..jangkit ke cane ni.dah la kurus lagi kurus la jadinya.selalu memang aktif gila sekarang jadi sangat pasif


so semalam bawak la dia g klinik.doktor bagi ubat cacing ngan vitamin kat dia.hari ni alhamdulillah nampak la sikit perubahannya.jalan pun cam kuat sikit pastu makan pun mau dah sikit.lega sikit tengok dia.

kalau tak kitorang satu rumah susah hati tengok dia taw T-T

harapnye lepas ni jangan la sakit lagi,nak semua sihat cergas dan comel sentiasa ^ ^




1 comment:

Hafiza AizZawa said...

banyaknye kucing.. tapi kak fiza pun suke kucing sebab comel.. tp x pernah bela sebanyak tu..