22 August 2016

perubahan baju pengantin sejak 100 tahun dahulu


assalamualaikum ^ ^

korag taw tak aku ni suka sebenarnya tengok baju kawin,aeh..jap..bukan suka sebab aku ni mengada nak kawin taw..hahaa..sebab lawa laa lagi-lagi yang kembang gila tu.lagi kembang lagi aku suka..hehee

so hari tu aku terjumpa la gambar baju pengantin sejak seratus tahun dulu,meh sini jom tengok cane rupa baju pengantin dulu-dulu.














kalau aku la kan..aku paling suka yang tahun 1955 tu.salah satu sebab nya dia ada reben kat belakang tu.yang paling aku tak berapa nak suka pulak yang tahun 1985 sebab dia macam menyeramkan.hahaaa..

mungkin sebab faktor aku selalu tengok cerita orang putih yang seram kalau ada macam pengantin je.pengantin tu mesti pakai baju ala-ala macam tu.menakutkan kot..hahhaa.korang pulak?

have a nice day ^ ^




2 comments:

Eeiou _ said...

paling suka 2005. Hehehe XD
We have the same thought. Banyak yang seram XD

sya mimie said...

tahun 1925..
adoiyai.. fesyen apa tu. hehe