28 July 2016

bebola salji saya


assalamualaikum :)



hari ni nak cerita pasal uteh.tuu..kucing kat atas tu nama dia uteh nak taw sebab apa panggil uteh bebola salji?sebab tuu nampak tak gaya dia tido..hehehee..comel kann.uteh memang suka sangat tido camtu.tak pernah lagi la aku nampak dia tido cara lain..memang gitu jea rupenye..comel!

tak kisah la sejuk ke tengah hari buta ke..gitu jela gayanya.hari-hari aku tido dengan uteh.nak taw tak uteh selalu tido celah ketiak aku sambil buat gaya bebola salji dia...comeii..sampai lenguh aku punya tangan..heheee



memang muka uteh comot sikit..hehee..tapi aku ni degil nak gak tido ngan dia.macam kalau malam-malam tak tido ngan dia macam tak keruan lah aku.rasa len macam bila celah tiak tak de dia..hihihii

uteh memang sangat sangat kuat makan sampai aku hadkan makanan dia dalam sehari tu.aku tak bagi dia makan benda bukan-bukan.aku selalu bagi dia makan wet food untuk kitten tu sebab kan dia anak kucing lagi.macam nasi dengan ikan rebus pun tak selalu pun aku bagi dia..kadang-kadang je..tapi dia ni pantang ada makanan dalam bekas makanan dia tuu..licinnn...ohh!dia makan semua dalam bilik aku jugak..


macam-macam ubat sebenarnya beli kat uteh ni.dulu uteh sakit mata..taw kan kalau anak kucing sakit mata cane,melekat sampai tak mau bukak..mata pun jadi bengkak..

lepas beli ubat kat farmasi alhamdulillah terus elok..sebab masa tanya dekat veterinar dorang tak de ubat mata untuk kucing..so dorang suh beli kat farmasi..kalau korang tengah cari ubat mata untuk anak kucing g farmasi tanya ubat mata nama NEO DECA. aku hari tu letak sekali je nampak kurang dah sakit mata dia.

lepas tu ada spray dia tak nak bagi kuman semua,beli ubat cacing lagi sebab aku tengok perut dia cam kembung je..risau pulak..macam-macam..hehee



comel kan bebola salji saya!tapi.....sebenarnya uteh dah tak de dah....hmmmm..baru dua hari lepas..terasa gila sebab hari-hari tido ngan dia tiba-tiba dia tak de ya Allah sedih sangat taw

harap dapat jumpa lagi uteh kat sanaa...sayang uteh!

have a nice day !


1 comment:

Normi Nieza said...

Alolo..comelnya dia