23 May 2016

kau yang hutang aku yang beriya..penat..


assalamualaikum

memang la masa nak minta pinjam duit tu mulut mak aihh manis !@#$% weii..lepas dah dapat senyap sunyi sepi macam kita tak pernah kenal.macam kita tak pernah tolong dia masa dia susah dulu.pelik aku tengok manusia yang boleh makan sedap-sedap mahal-mahal sedangkan hutang dia dengan manusia ratus ratus ratus ratus ratus ratus...hmmmm

kenapa tolong sebab pikir kau kawan.takut kau susah nanti..tapi lepas tu tak de pulak kau pikir aku susah ke tak de duit ke apa kan.boleh pakai iphone..kita ni nak pakai iphone pun tahan dulu..pakai phone pun yang dah nazak empat tahun tak tukar-tukar lagi ni..tak pe...

penat la tak kan tiap bulan nak mintak..hutang sendiri kena la taw..mungkin kalau hutang 50..100 tu aku boleh pejam mata lagi..tapi kalau dah beratus-ratus..kita tggu nanti di sanee yeee...tapi selalu mintak pun tak bayar-bayar jugak..sumpah pelik..

kalau nampak kau sangat susah boleh la aku maafkan lagi.mama aku pun tak kisah nak halalkan macam tu je..tapi bila tengok cara kau hidup kat kl tu macam orang banyak duit..im so sorryy..sampai bila pun aku tak akan halalkan..

"tu la..cepat sangat nak bagi pinjam kat kawan".

ayat yang selalu mama cakap kat aku.nak buat macam man..masa tu aku ingat kau kawan aku..kalau aku taw...memang aku bia kan je..pelik aku dengan orang yang ambik remeh pasal hutang dorang ni..tak rasa panas ke hidup tu haa?

orang kata kalau orang yang kita nampak selalu senyum tu..tak pernah marah..tu la orang yang kalau dia hilang sabar lagi dasyat dari orang baran.so beware..

tak pernah aku pos pasal benda ni..so kali ni aku nak pos..bukan untuk dia je..tapi untuk semua orang pun aku nak ingatkan..

pasal hutang jangan buat main-main

have a nice day..




2 comments:

Nor Afidah Bte Che Azmi said...

betoi tu..Fida memang susah nak bagi org luaq pinjam duit kecuali adik-adik sendiri.biaqlah org nak kata Fida ni kedekut ka apa ka.Itu duit kita hak kita.nak bgi pinjam ka dak..terpulang kan..Nanti bila bagi pinjam..depa boleh buat dek jer..sebab Fida dah kena sekali dulu..Kita bagi RM 20 je pun..nak mintak pulang balik berbulan baru dapat

Normi Nieza said...

ssh klu brhutang xmo bayar..huhu