26 October 2015

sepetang di ladang jagung


asslamualaikum !

sambil makan kacang aku update blog.sat lagi lepas makan baru aku nak buat kerja-kerja aku.cuti seminggu tapi tak de sapa pun dekat rumah kalau pagi pagi.semua pergi kerja.adik dekat matrik ngan u sorang.kucing jela peneman aku.

sebab dah lama aku tak jumpa iqram adik sedare aku tu.semalam aku ajak kakak pergi ambik dia dekat rumah dia.otw nak lalu g rumah dia tu lalu landasan keretapi.tepi dia ada orang duk tanam-tanam jagung.tak de la ladang jagung sangat pun..hahahah.lepas tu ada pokok kelapa sawit so aku request kat kakak aku nak berenti situ sat sebab aku nak tangkap gambar..heheee


mula2 iqram tak mo turun pun.lepas aku pun pujuk la kata nak tangkap gambar nak hantar kat mama dia la.barula dia nak turun.lepas tu macam macam pesen muka pulak dia buat.yang gambar atas tu aku suruh dia duk static jap macam tu > < ..hahaa sebab aku nak tangkap gambar.pandai pulak dia ikut :p



eeii..geram aku tengok dia.comei..kalau nasib baik dapat la tengok keretapi lalu kat situ.keretapi ets tu.tapi benda yang aku tak berapa suka sikit petang-petang kan ramai la pulak budak budak duk melepak.main motoo..ramai kot!lantak laa..janji aku dapat tangkap gambar..hohoo



tapi jagung ni dia kecik lagi...tak panjang lagi...kalau dah panjang lepas tu kelua jagung tu....yang tu lawaa ^ ^ ..lepas tu nampak gunung gunung pulak tu..cantik jugak kampung aku ni..hehee


ni kakak aku.kecik je..24 tahun dah tahun ni.insya'Allah kalau ada rezeki tahun depan dia dapatla sambung phd kat mana aku tak taw.maybe uk kott.adik dia ni bila la nak pegi over the sea pulak..hekhekk :p



nampak tak iqram tu.huishh..pantang suruh buat muka sikit.tapikan yang peace tu dia baru pandai buat.kalau tak sebelum ni dia mana reti buat peace.peace dia macam mana rope nye ntah la.gambar aku tak de..gambar aku tak lawoo..burukk..hihihii




tu kat belakang tu landasan keretapi..nampak tak?


nanti bila pokok jagung tu tinggi boleh tangkap gambar lagi.orang kata bila tengok benda hijau ni tenang..tapi yang tak tenang bila dengar bunyi moto vuumm vumm tuu..arghh..race pulak tu..aishh -..-


have a nice day !



6 comments:

Izyan Yan Cinnamon said...

CantiKnya gmbar clearrr:D

tashira said...

comei nya budak tu haha

Asha Lya said...

Luasnya kebun jagung tu..comei btl adik sedara Mirza ni msti pintar

eyjalukman said...

alahaiii comel je iqram tuuuu. snyuman dy melting btol :)

Yana Libra said...

cantik view :)

Mizz Aiza said...

Dah lama tak rasa suasana hijau dengan pokok-pokok macam ni..