19 September 2015

pernah tak bila nak solat je mesti ada benda nak buat


assalamualaikum :)

malam ni aku nak menyembang je dengan korang semua..boleh kan..boleh kan..sudilah kiranya membaca sampai habis.terima kasih ^ ^

idea aku untuk entry ni terus datang bila sebelum solat isyak tadi aku mengalaminyaa..

pernah tak bila nak solat je mesti ada benda nak buat?

pernah tak? tipu la tak penah kan kan *angkat kening 2kali

serius aku banyak kali alami benda ni.asal nak solat je mencurah curah benda yang aku nak buat.benda tu la benda ni la.macam tadi sebelum solat besepah benda atas katil aku.dan dan pulak la nak kemas.padahal dah nak g ambik air semayang dah ni.tapi aku terus berkata dalam hati..cewahh..hahaa :P. kan nak solat rajin sangat nak kemas plak dah kenape engkau -..-

sebabnya dulu kat rumah.bilik aku sentiasa bersepah.bilik anak dara beselaa..hahaa..asal nak solat je masa tu jugak nak kutip rambut atas lantai..masa tu jugak la baju yang tak lipat yang tengah sepuk tebongkang tepi almari nak kemas..mula2 aku tak perasan taw..lama2 tu macam pelik la..lepas habis solat tak de plak nak kemas..terus sepuk telekung kelua bilik main laptop..

haaa..nampak tak..ada yang nak melengahkan kita untuk solat..jeng jeng jeng

benda ni berlaku hampir setiap kali aku nak solat bila kat rumah dengan hostel..betul ni tak tipu.bukan takat nak kemas barang je..time tu plak la nak balas whatapp orang..nak tengok insta nak tengok facebookk..kan kan..

tapi sekarang aku dah bijak sikit dah,hehee..bila nak solat je dan dan nak kemas barang.terus ingat..okay ada benda nak lengahkan aku solat ni..pegi bilik air cepat2 ambik air semayang..

so korang pun kena beringat jugak la.aku pun kadang kadang telepas pandang..lalai jugak..besela manusia kan..semoga kita sentiasa dalam lindungannya..amin :)



abang abang kakak kakak..jangan tinggal solat..nanti Allah marah taw

have a nice day :)


8 comments:

ikhwan yusuff said...

pernah... antara halangan duniawi yg selalu muncul time nak solat... godaan semua tu.. cntoh time nak takbir tu sibuk nk pi check hndfon.. aihh.. moga kita terus muhasabah diri.. :D

PeRdU cINta said...

Biasanya kalau ada rasa macam tu ajak cepat2 baca suran an nas...baca banyak kali sambil istighfar..

Lieya Yaya :) said...

pernah !! huhuhu

thehealthinspector said...

Betul sangat!! Astaghfirullahal'azim..

Lieya Von Jay said...

betol setuju.. comel nya si kecik tu , sejuk perut ibu mengandong nengok

Mizz Aiza said...

jujur cakap pernah.. hehe..

Asha Lya said...

Memg pernh pun..kekdg time tu baru nak ingt kain da angkat ke blm..da ja yg melintas d fikiran

muhammad nizam said...

time nak solat je... ade je syaiton cucuk2 suruh keluar angin... cucuk2 perut suruh pegi toilet... time tu la depa maiii