6 July 2015

painting with light and candy photography by MS


assalamualaikum :)

lama betul aku ambik feel nak taip entry ni.duk tengok facebook berapa kali dah refresh..hehee.lama dah sebenarnya nak taip entry pasal final project photography aku kat sini. so hari ni aku taip gak lah.mula-mula kitorang kena pilih tajuk yang sesuai untuk fyp ni.dan tajuk tu mestilah diapprove dulu oleh lecturer kitorang.mulanya aku nak ambik tajuk malaysian food tapi sebab susah nak bawak masuk dalam studio takut kotor studio kan.kang kalau aku bawak laksa dalam studio tumpah nangis aku.jadi aku pun cakapla kat sir yang aku nak buat candy photography.

lepas dah approve maka mulalah aktiviti aku menangkap beribu gambar.heheee.untuk subjek photo ni duit yang kena kelua boleh tahan jugak la.sebab kena tempah frame,kena print gambar.untuk fyp kena beli frame saiz yang dah ditetapkan.kena beli kat ikea.boleh tahan penat jugak nak pegi ikea naik lrt lepas tu naik bas,lepas tu jalan kaki pulak.penat..penat..




 lecturer aku yang pakai selua coklat tu.yang duk depan sekali yang pakai cermin mata.lecturer yang sangat sempoi.suka selfie.hahaa.tapi bila dalam kelas time mengajar memang serius.kalau datang lambat kelas dia takut wooo..ni semua group animation.semalam nya group multimedia yang buat presentation. untuk group animation kitorang punya juri dari petronas dan untuk group multimedia dari tv3 dengan apa ntah tak ingat.


THE EXHIBITION

" PAINTING WITH LIGHT "





empat gambar ni yang diapprove.alhamdulillah sebabnya banyak kali tunjuk kat sir sampai hampir setiap hari balik lewat.lepas tu lega sebab aku dengan kawan aku dapat siapkan benda ni awal dari tarikh dia bagi.tak dela kelam kabut.tapi apa yang aku kurang puas ati sikit bila gambar ni bawak kedai print gambar dia jadi gelap sikit tak macam yang atas tu.masa bentang pun dorang cakap camtu.yang lain semua okay cuma gambar macam gelap sikit.geramnya...

kena letak logo sebabnya aku buat advertising so google jela logo letak kat gambar :)dua gambar atas tu aku tangkap dalam bilik,dua lagi tu tangkap dekat studio.lepas tu edit lighting pakai photoshop.







yang atas ni semua kawan aku punya.menarik-menarik best best gak dorang punya.tepegun jugak aku tengok.hehehehee..ada banyak lagi tapi aku tak de la nak tangkap semua.


WE ARE UNIKL !!

alhamdulillah selesai sem dua.kejap je dah nak sem tiga hoi hoi.bulan sembilan ni masuk.sekarang kita cilek cilek dulu.membina lemak dulu.heheeesemoga semuanya dipermudahkan.amin.. ^ ^


1 comment:

CintaHati Lina said...

seronoknya... dapat lect yg sporting mmg sempoi.. janji skor subject tu lagi sempoi kan. Salam perkenalan dari mommylina