5 July 2015

iqram pun nak solat jugak


assalamualaikum :)

semalam iqram datang rumah.lepas tu mama ngan abah dia nak balik dia tak nak balik.bukak pose sama-sama.dulu selalu cerita sal dia dalam blog masa tu kecik g.ni dah tiga tahun dah skang.becok sangat sangat becakap.orang cakap ada je nak dijawabnya..tadi masa bukak puasa makan nasi goreng banyak lepas tu boleh lagi cakap dekat aku.iqram lapaa sian iqram...haidoii..sabo jelah



lepas makan dia ambik kopiah abah aku pakai.muat-muat pulak tu.nak main tangkap gambar dengan dia.suh dia buat muka.iqram buat muka camni..camtu.ikut je.hahaa..bagus bagus..kuat tangkap gambar jugak budak ni..heheee


aku suka gambar ni.gambar pasport.hahaa.bulat je muka.kepala pun bulat.suka tengok mata iqram.lawa T-T.bila dia datang rumah selalu suruh dia semayang.tapi kalau dia nak semayang kena ada sejadah la.baru ada feel.


aku suka tengok dia semayang sebab gaya dia semayang tu macam orang betul semayang walaupun duk sejadah pun tebalik kan.siap dengan tangan-tangan jari telunjuk sekali terangkat.masa semayang mulut pun nguit-nguit.tak taw la apa dia baca kan..selalu tengok mama ngan abah dia semayang la tu sebab dia jenis cepat ikut orang.perati orang buat apa no 1.




“Ajarilah anak-anakmu tiga perkara: cinta kepada nabi kalian, cinta kepada keluarga nabinya, dan membaca Al-Quran”

Sudahkah kita ajarkan kepada anak" kita, supaya lebih mencitai nabi, keluarganya dan para sahabatnya?

Dan sudahkah kita ajarkan kepada anak" kita , untuk membaca Al qur'an?

“Barang siapa yang membaca Al-Quran, mempelajarinya, dan mengamalkannya, maka dipakaikan mahkota dari cahaya pada hari kiamat. Cahayanya seperti cahaya matahari
dan kedua orang tuanya dipakaikan dua jubah (kemuliaan) yang tidak pernah didapatkan di dunia. Keduanya bertanya, ‘Mengapa kami dipakaikan jubah ini?’ Dijawab, ‘Karena kalian berdua memerintahkan anak kalian untuk mempelajari Al-Quran.’” (Riwayat al-Hakim)


insya Allah :)

1 comment:

PeRdU cINta said...

Alololo...cumilnya kamu wahai anak..
singgah isi tabung nuff..