8 August 2014

positive girl


assalamualaikum :)

dah lama aku tak menaip malam-malam buhtehh ni takala mama dengan abah sedang nyenyak tido.aku tetap setiap menuggu mata untuk mengantuk.serius tak ngantuk wehh!!kalau masa aku sekolah dulu..petua untuk bagi ngantuk ce bace buku sejarah..maka tak sampai sebaris ayat anda akan tertido lena..hehee :P..nape aku pun tak tau.



positive!

positive!

positive!

positive!

dan sekarang aku tengah mengajar diri sendiri untuk jadi seorang gadis yang positif.memang kadang-kadang tu kan kita ada jugak pikir benda yang negatif atau pun benda-benda yang mengarut.sampai aku kadang-kadang rasa geram kat diri sendiri sebab suka sangat pikir benda bukan-bukan..

sejak dua menjak ni aku selalu dengar tak kisah la dalam radio ke,terbaca ke..dalam tv ke.dalam drama kee..lebih kurang camnila..ingat-ingat lupa dah aku.heee..

"kadang-kadang apa yang kita nak tu tak baik untuk kita tapi apa yang kita tak nak tu la yang baik untuk kita"

maksud Allah akan bagi apa yang terbaik untuk kita sama ada kita suka atau tak.yang penting apa yang kita dapat tu kita R.E.D.H.A. bila redha insyAllah hati akan tenang dan syukur apa yang kita dapat.yang penting positif kan diri sebab benda yang jadi mesti ada hikmahnyeee ^_^


selasa depan result upu dah nak keluar.tahun ni macam lambat sikit kan.gila la kan tak risau.gedebak gedebuk rasa jantung ni haa..harap semua kita student form 6 dapat u yang korang nak..aminn.. papepun yang jadi janji kita pikir yang positif aje okay ^_^

gudluck!

have a nice day :D


9 comments:

Nadratul Syazwana said...

Hehe be positive Mirza! Nad pun tgh berusaha nak positive je. Goodluck upu! Moga dapat yg terbaik. Ameen :)

Noura Qifays said...

Sentiasa berfikiran positif dik... confirm dpt masuk U nnt... Good Luckk :)

Anizz Annisa said...

risau ye miza result nk kuar.. akak doakan miza berjaya..aminnn... :)

mujahidah maisarah said...

ye. betul! baca buku sejarah ngntuk. :)

Asha Lya said...

insyallah pasti ada rezki buat mirza..sbr yer

Niena Reen said...

Moga result upu nanti sesuai dengan apa yang kak mirza inginkan.. Memang betul, kadang2 apa yang kita tak suka tu sebenarnya baik untuk kita. Cuma kadang2 kita tak nampak sebab kita tak selak tabir hikmah. ;)

budak said...

Sentiasa positif dan bersangka baik dengan Allah :) good luck.

Tashira Sha said...

hee all the best akak! semoga akak dapat lah tawaran dari upu tu nanti hee

Sya Mimie said...

Yup.. Sntiasalah positifkan diri.. :)