12 August 2014

keindahan dan keistimewaan makhluk Allah yang dinamakan kucing



assalamualaikum ^ ^


gambar bambam kite baru bangun tido,tu muka monyok aje tu..hihiii

kalau korang yang dah lama atau pun yang membesar dengan blog aku (hihiii :p) mesti taw yang aku suka gila sayang gila ngan kucing.dah banyak dah entry aku pasal kucing dalam blog ni.setakat ni dekat rumah ada tujuh ekor kucing je.kira sikit la kan.hari tu baca paper metro orang tu bela 500 ekor kucing!wow!tabik springg!!

hari tu ada kutip anak kucing dekat surau masa lepas solat terawih..tapi..sedihnya anak kucing tu dah mati dah :'(..dah siap bagi nama dah..nama dia neko..sian tengok dia sebab tu ambik..mata tak boleh bukak,hidung pun beringus..sesema sangat..tak sampai hati tengok,huhuuu.tapi nak buat macam mana..tak de rezeki nak tengok dia membesar....


tadaaaa ^_^

ish2,tak paham la kenapa ada orang sanggup dera kucing tu.kalau setakat tak suka aku tak kisah la kan.nak buat macam mana..tapi kalau tak suka..dah la tak suka siap dera lagi..nak kena sepak ni kang!geram aku bila baca ada orang sanggup tendang2 kucing..tak sampai hati nak tengok..

gambar kat atas tu,ce korang baca,banyak kan keistimewaan kucing ni.kebaikan yang kita dapat bila bela kucing.kalau ada yang tak paham "PURRING" tu..maksudnya berdengkur.kan kadang-kadang kalau kucing kita dengar dia berdengkur masa dia time nak manja-manja tu.kalau kita belai-belai kita dengar kucing berdengkur kan..haa yang tu laa...! ^_^


tap aku ni memang suka bermuka-muka taw..nyampah..~ heeee!! :p

aku pun baru taw benda pasal purr ni..tapi memang pun..siryes..sebelum ni pun kalau aku dengar kucing aku berdengkur camtu..rasa cam best plak..rasa seronok..hehee..dia tengah nak manja-manja kan..

korang rasa tak apa yang aku rasa?


and sweetheart..we will be together untill foreverr :)


tap sekarang ni dah makin berat taw..tapi dia suka sangat buli bambam yang kat atas tu..geram betul aku ngan tap ni.ingat dia tuf sangat lee tuu..

setiap makhluk Allah tu ada kebaikan dia.jadi kita kena hargai setiap apa yang kita ada dan jangan kita buat yang tak baik dekat makhluk hidup yang lain sebab mereka pun makluk Allah yang berhak untuk hidup :)

sekian sajee..
have a nice day :)


14 comments:

Noura Qifays said...

comelnyee kucing dyyy...........

Norhasniza Khalid said...

orang sayang kucing ni memang tak dinafikan... tapi mama takut kucing

Anizz Annisa said...

baru tau info nie..hihi.. akak penakut kucing.. brani tgk dr jauh je miza.. tapi akak suke tgk kucing.. lagi2 time mintak makanan.. mata dye bersinar2..huhuhu..

Normi Nieza said...

alolo..manjanya kucing mirza..:)

MG schmidt said...

kucing MG asek nk main je..xmain makan ..
kalau xd org layan dia bsing =.=

Lieya Von Jay said...

miza dah buat akak rindu kt kucing2 akak sobs sobs :(

Niena Reen said...

Uwahh.. Comel sangatlah kucing kak mirza tuh.. Saya pun suka dengar kucing purring.. Hihi.. :D Apa yang nabi suka dan buat, memang ada kebaikan tersendiri..

mujahidah maisarah said...

iqa suka kucing
sbb tu blog iqa hello kitty

Jia Rizaira said...

suka dgn kucing. Selalu berborak2 dgn kucing kat rumah. Tp tulah dia tak faham lak...

Izzati Talib said...

comei siott kucing nie ,, nampak cool je :)

white lily said...

alahaiii comeinyaaaa.. dulu ada bela gak tapi dah mati :(

Dilaella Ella said...

comelnya tap.. akak ada 6 ekor kucing di rumah :)

Sya Mimie said...

Umh akk ada 14 ke 15 ekor cmtu.. Mmng xbg orng wlpn orng nak. Syng. Wlpn kdng2 dorang tu gediks lebih buat orng mara, tp syng kt dorang.. Siap ada yng tido sekatil lg.. Hehe

Cikgu Norazimah said...

cn suka kucing, tapi takut nk main dengan kucing ;)