1 July 2014

main masak-masak


assalamualaikum korang!

selamat menyambut bulan ramadhan untuk semua!baru ada feel nak update blog.hehee.sebelum ni rasa tak semangat lepas tu letih tak bermaya je..hahaa..melebih plak.semalam masa bangun pagi selalu terus cari makanan untuk sarapan.hehee.sekarang tak boleh dah..jadi semalam tak taw nak buat apa.aku bosan gila duk sorang kat rumah.

pikir punya pikir nak main masak-masak lah

dulu masa kecik-kecik dulu je main masak-masak.pegi petik daun lalang ntah dari mana datangnya buat lauk.pasir jadi nasik.kahkah.bila dah besar pun teringin nak main masak-masak lagi.tapi main masak-masak tak boleh nak rasa,puase kan...



hahahahaaa!

aku tak pernah buat cookies,selalu bila raya mama yang bancuh lepas tu aku tolong betuk-bentuk kan kuih tu je,kali ni saje je buat,lawak kan cookies aku ni.ntah bentuk apa lahaii mirza :p
tak pela..tajuk pun dah main masak-masak..lalala


tapikan aku rasa cookies ni tak jadi pun =..=

sebab aku rasa aku bake kejap sangat kot.mana tak nya,bukan tengok resepi apa pun.main letak main buh je.ikut suka hati je.


smiley mata bengkak 


letak elok je dalam bekas.aku tak rasa pun lagi.tapi bau sedap..hahahaha
mana la taw kot rupa buruk rasa sedap kan.

tapi kalau rupa pun tak berapa cookies aku ni lepas tu rasa pun mmmm...
pasrah jela..hehehee.main masak-masak la kata kan..

have a nice day ^ ^


27 comments:

Mime MF said...

warna warni cookies...comel plak..hehe

fina kirschtein said...

Eh, comel pla I tgk.. color of rainbow ! Heheu

permatabiru said...

comelnya cookies nie..kalau anak kecil tgk mst menarikk..

Anizz Annisa said...

amboiii... main masak2 tak ajak eh..hihi.. nanti rase la eh cookies tu..mne tau sedap..hihi.. boleh jual.. ^__^

puteri airyn said...

Wah comelnya cookies yg wina buat.. Hehehe..Agak-agak kalau jual mesti laku ni.. Budak-budak suka..

Asha Lya said...

ok le teww jadi gak kan..janji dpt makan cookies he

Akif Imtiyaz said...

Salam ramadhan Mirza..alahai comelnyerr ..Ni Kak Lya tgk ngan Akif dia berkenan betul la ngan KUIH Mirza ni siap mintak suh buat lg alahai ..Bak sini satu yaRZA utk Akif hehhee

mirza syazwina said...

yeke..heheee ^_^
akak but kat akif,warna warni akif suka letu..hehe :D

Niena Reen said...

Wah wah! Comel tu! Budak2 tengok ni mesti suka! Menarik ja nampak dengan bentuk yang comel jugak! :D

Cik Yaya said...

yg penting warne dier...raibow..fuhh...
hehe

Cik Puan said...

ne kalau kanak2 nampak ne cnfrm zasssssss abis sebalang..meriah sangat kuih nye..ape nama kuih ne miza??

Lieya Yaya :) said...

colourful ! comel ! amboi kak , meriah cookies akak . hehe .

mirza syazwina said...

Cik : miza pun tak taw nama apa..hehee
Sbb pakai buat je..tapi namanya rainbow
Cookies kot..hahaa :p

Teena Tna said...

Wow, colorful sangat. Mana je dapat resepi dia ni? Hehe

mirza syazwina said...

teena : yang ni mirza buat sendiri je..hehe.tapi kalau nak resepi ambik resepi rainbow cookies je ^_^

Pykaa Pdott said...

Alaaa comey je warna dan bentuk dia . Hehe

white lily said...

alolololo comel sungguh kak mirza oii.. hehehe 'smiley mata bengkak' xDD sukaaa! btw selamat berpuasa kak :D

Aisya A. said...

apesal comel sgt cookies nye ni? hehehe

Mazatul Muhamad said...

Rajinnyer Mirza ber'baking'... colourful betul cookies tu.. mesti budak2 suke.. :)

asha hana said...

warna warni seperti pelangi yang menerangi. cewahh. haha

Dilaella Ella said...

comel lah..warna-warni gitu :)

Puan Kutu said...

haha jadi jugak ni..comel2 colourful lagi..boleh la buat kudap sambil2 tengok tv lepas terawih.hehe

Ain Nafisha said...

waah untungnya pandai baking hehe, comel je colourful rainbow gitu.

Ain Nafisha said...

waah untungnya pandai baking hehe, comel je colourful rainbow gitu.

Eiqa Almond said...

hahaa nie umur 2 tahun yee, hihi
ble brcampur nmpak menarik la..
colourful pulakk tuu

Nurul Farahizzati Zakaria said...

Alolo... colourfulnya biskut tu ..

Cikgu Norazimah said...

bestnyer la main masak2..hehe