1 April 2014

recipe : just a simple COLESLAW


hello peeps!

aku suka makan coleslaw tapi tak minat coleslaw kfc.tak taw kenapa padahal namanya sama je kan.salah satu sebab aku suka coleslaw sebab mayonis dia..sedapnya rasa masam masam masin masin manis manis dalam mulut..dapnye!

jadi hari ni makan tengah hari aku buat coleslaw makan dengan ayam masak merah dengan sayur kangkung..hihii..ingat coleslaw boleh makan dengan dengan chickencop je ke?dengan ikan masin tambah sambal belacan pun boleh taw..janji sedap kenyang puas hati boleh tebongkang dengan senang hati.

bahan-bahan

1)kubis

2)kubis yang warna purple tu..orang panggil kubis merah aeh?

3)lobak

4)bawang merah

5)lemon

6)mayonis


yang pertama.potong je kubis merah dengan kubis biasa tu kecik-kecik taw.kalau besar tebal-tebal rasa macam tak best je nak melantak nanti.lepas tu rendam la dulu kubis tu,baru bersih..dan bilas,mama kite yang ajar masa zaman bodo2 nak masak dulu.


yang kedua:lobak pun sama potong nipis-nipis


then bawang dengan lemon.sape tak suka makan bawang mentah tu tak yah letak pun tak pe.


coleslaw dressing..aceceee..coleslaw pun ada baju jugak -_-'
masak sampai tangan pun kedut-kedut dah...


bukan susah pun,cuma campur kan semua sekali lepas tu gaul.jangan lupa tambah sikit garam.baru rasa dia umph!aku dah terbuat banyak gila macam nak buat kenduri tu.mayonis tu dari penuh sampai dah habis -_______-


budak tak senonoh bila sorang-sorang kat dapur.main dengan mayonis buat smiley dan berharap agar mayonis tu menjadi ceria dan sedap.ceria?


tadaaa!!

lepas dah siap ni aku terus ngap je.maaf saya budak tak tahu erti kesabaran.


aceceee..banyak pulak gambar dia nak letak..k la jangan lupa try nanti taw.pastu boleh ratah sambil tengok maruko chan ^_^

have a nice day

13 comments:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

wah.. nampak sedap tu miza.. selalu akak beli kat kfc je, boleh cubabuat sendiri ikut resipi miza ni.. :D

dilaella Ella said...

sedapnya, boleh cuba buat ni nanti :)

Cikgu Norazimah said...

benda paling simple tapi mengeyangkan, snek yang sihat gituww..

Normi Nieza said...

sdap nie..sesuai utk diet...:)

Cik Puan said...

kalau gune kubis biase tu boleh tak mirza???
kehkehkehk....

mirza syazwina said...

boleh cik...hihii..janji sodaap :D

alongxp said...

OoOooOO... baru tau kena letak lemon... ingatkan mayonis je...

Cik Itah@RRP said...

salam. waa..macam sedap ja ^^

incik dracula™ said...

menarik sungguh warna..
tergoda walaupun kita xmkn coleslaw.. :P

Hafiza AizZawa said...

senang buat sendiri.. sedap nye.. Fiza pun suke coleslaw nie..

NurainSuperr said...

sedapnyaaa. tapi biasa an beli kat kfc je. tak sempat nak buat hehe

Asha Lya said...

wahh mudahnya..nak try buat..membazir je bli kat kfc :D

wafacw said...

Allah...sedapnya benda tuuuuu... esok gak gi cari kobis merah tu!!!!!! hmmmmmmm..