10 April 2014

"betuah"


 hai semua!

nak dijadikan cerita,dalam adik-beradik aku yang ada empat semuanya tu,aku la yang aku kira yang paling cuai sekali.senang cakap paling banyak kena bebel dengan mama dengan abah la.kena bebel sebab lupa tutup suiz air panas banyak kali dah.sampaikan dah malas nak mandi dengan air panas.sebab mesti terlupa nak tutup suiz.tak pernahnya nak ingat.masa mandi tu duk hafal dalam kepala hotak ni hah "miza jangan lupa tutup suiz,kang kena..." lupa jugak.. .__. *habuan

lagi satu kena bebel sebab kucing berak dalam rumah pun banyak kali jugak.ni paling tragis wooo!kucing aku ni bukan nak bagitaw nak berak T-T..suka tengok tuan dia kena marah taw.tapi tetap tak serik-serik lagi..hikhikk

hari-hari dalam hidup kita hadap benda2 yang betuah kan.....!!

cas henpon tapi tak on.yang ni kadang-kadang je jadi dekat aku.tapi setiap kali jadi tu rasa nak cungkil-cungkil plak tu.ponatnya tunggu!tengok2 tak tekan suis..rasa tension tahap nak ketawa terbahak-bahak T-T.paling sedih bila lepas tu nak kelua bejalan pulak."betuah (-..-)"

cari ken tola padahal tengah pakai.ada satu hari tu punyala cari ken tola nak mandi sampai rasa nak marah dekat diri sendiri.muka bengang kerut-kerut.pusing satu rumah sampai dalam bilik store belakang.bila dah penat cari baru perasan yang kain tuala tu tengah pakai.apa perasaan korang "betuah (-..-)"


cari kucing dekat lua rumah padahal tengah sedap tido dalam rumah.
hari tu aku rindu dekat kucing aku.ingatkan dekat lua rumah.cari pusing satu rumah sampai risau.aku pernah nangis taw sebab dia tak balik rumah dua hari.lepas tu lekk je masuk rumah mintak makanan.tak nak cerita panjang masuk rumah tengah sedap tido bedengkur. "betuah (-..-)"

masak nasi lupa nak on.paling sadis bila jadi waktu bukak puasa.terpaksa makan kuih dulu lepas tu solat mahgrib.bayangkan muka exited nak cedok nasi taruk dalam pinggan last-last nampak air betakung dalam periuk nasi. "betuah (-..-)"


balik kampung telupa bawak selua.semuanya skirt..
terpaksa main bowling pakai macam ni..
"betuah (-..-)"

sehingga jumpa lagi
have a nice day ^_^



11 comments:

Shark Kay said...

mmg bertuah ini budak..
haha..
biasaler tue..
suma org pernah mengalami.
bnyak sgt duk pk dalam kepala.
tu yg jadi cmtu.

Asha Lya said...

tak diinafikan kita memenang bertuah dik :)

Normi Nieza said...

mmg btl2 bertuah..:)

Aisyah Az said...

hahahaha... comel je akak ni. kekadang kita mesti lupa somthing.. we are not perfect. lupa ken tola tu, ecah selalu tauu.

wafacw said...

harap lepas kahwin jangan lupa rupa suami lak... sat lagi halau kawan tu keluar rumah... eh lupa lak dia tu suami ehehehehe.... bertuah.. :D

Cik Puan said...

Kahkahakahhh...bertuah punya budak...
Paling tak best bila perut dah meragam,gestrik dah datang..bila nak masak nasi terlupa nak tekan suis...ooohhh...rase nak baling je periuk nasi tu kat umah jiran..kohkohkoih

Lieya Yaya :) said...

hehehe . kan . on suis cas phone n periuk nasi selalu jugak terjadi kat yaya . hehe

Cikgu Norazimah said...

mmg budak bertuah ! hehe

Teena Tna said...

Family kitorang bukan betuah. Tapi pandai punya budak. Nak kasi sume jadi pandai.

Khairul Bariah said...

tengah pakai spek pastu tanya kawan2 ada nampak spek mata saya tak??

itu pun bertuah jugak!!

Lieya Von Jay said...

benda yg kak selalu buat jugak tu .hikhik :)