12 March 2014

resepi senang NUTELLA hot chocolate


assalamualaikum :)

aku adalah seorang peminat boleh dikatakan tegar gak la coklat dan pernah berangan bila ada rumah sendiri peti ais nak beli dua..satu untuk simpan coklat..satu nak simpan barang dapur.dan masa dulu bila makan choki choki suka letak dekat gigi pastu sengih kambing.hareem...

jadi hari ni aku nak kongsi resepi yang aku kira semua suka la kot kan.tak suka lantak hampa la.hikhik...

"nutella hot chocolate"

pernah tak dengar orang buat air coklat pakai nutella,selalu kita guna sapu dekat roti jekan.haa..ni resepi gampang bangat punya bak kata orang indonesia..


barang-barang dia pun gampang bangat,nutella..susu dengan whipped cream.yang cream tu tak de pun tak pe.tapi kalau ada lagi masyuk..ekeke


masuk susu dengan nutella tu,susu aku masuk satu kotak ataupun satu cawan..nutellah tu aku masuk tiga sudu besar.ni ikut korang nak banyak mana..kalau suka manis..buh la banyak pun tak pe..then kacau.


lepas tu aku panaskan jela,nama pun hot chocolate kan..kacau-kacau sikit..bagi rasa dia sebati..bila dah banyak buih camtu..stop.boleh hidang :)


masuk dalam cawan,yang aku buat tadi..cukup cukup untuk satu cawan ni..ingat jangan minum lagi..tunggu sat sebab panas..pandai-pandai la ae..hohohoo



sembur whipped cream tadi,tabur sikit coklat rice..boleh minum dah..sedap gila bang ang..rasa creamy2 camtu...ahh!!kenyang aku minum ni saje...

kebaikan secawan coklat panas!!

1)mangandungi antioksidan
2)sarapan yang sehat!kan aku cakap minum ni dah kenyang..tak yang telan benda lain dah.
3)tingkatkan alirang darah ke otak..nanti senang nak berfikir
4)sedap!!kihkih

have a nice day ^^

15 comments:

msredcheesecake said...

nice... leh try nanti ni...

Normi Nieza said...

hoho..sdapnya..:)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

sedap tu miza.. nak cuba buat juga la nanti.. :D

Nur Kamsinah said...

sedapnye.. tanx info :)

Migha said...

mcm best!! kena try ni..hehe:)

dilaella Ella said...

wah sedapnya, akak pun suka coklat :)

Danee said...

emm... cam yummy je ^^

Norhasniza Khalid said...

peh!! sedap oi... tengok gambar je tahu sedap ni, buatkan satu untuk mama plss... hihi

Sally Samsaiman said...

amboi...tapi part nutella tu yg garu kepala -__-'

Naniey Jemiey said...

ok yang ni xpernah cuba..

Niena Reen said...

Yowwww, so delicioussss! Teringin pulak nak buat. Rajin lahai kak mirza nih! :D

zazanizam said...

as salam mirza;
wahhhh sedap tu.. boleh try nti uk incik asben hihi... dia memang gemar coklat! hantu gitu hahahaha...

Sweethoneybelle said...

rajin la adik mirza ni . . untung bakal suami nanti . . hehehe :P

Cik Puan said...

mirza.....kat sini susah sangat nak cari nutella ne..belom cik jumpe lagi..dah lame dah cik pusing2 cari...alahaiii.....bile lah cik dapat buat ne...

Al Kisah said...

kreatif.. boleh try pas nie