29 March 2014

budak perempuan confirm pernah main benda ni ^__^



assalamualaikum yang cantik,yang manis,yang kiut,yang kacak yang hensem dan yang yang yang lain.sekarang tengah hujan renyai renyai,bestnya!malam ni harap tido dengan penuh kesejukan dan harap tak terjaga dah setiap malam sebab nak pegi minum kat dapur.ya beda bedu!

nak taw tak hari tu kan kemas-kemas bilik lepas tu terjumpa satu benda yang sangat nostalgia.benda comel yang semua budak perempuan main masa waktu tudung senget benget dulu..ekekee :p


fail yang dah calar balar.fail ni dari sekolah rendah lagi.tempat simpannya permainan nostalgia zaman dulu kala.


tadaaaa!!
nak taw tak kite dulu memang tak boleh langsung tengok benda ni.sebab semua nya comel-comel kan.asal tengok je mesti akan beli,asal ada stok baru je dekat kedai depan sekolah mesti kite beli dan bayar sengih-sengih tanda hati girang.dulu murah berapa sen je,baki duit belanja makan dekat kantin..balik sekolah lari lintang pukang..ambik mainan tikam satu..hakhak..pastu beli patung kertas ni.



still elok lagi,hmmmm..pikir pikir apala nak buat dengan benda ni sekarang...lol


yang kite suka main dengan adik-adik kite.adik perempuan dengan laki taw!!kahkah..pastu bila bagitaw dekat drang ingat tak dulu kita main patung kertas..yang laki tu mulala tutup muka.malu konon..padahal dulu dia yang melebih....kahkah!!


takut orang curik -____________-

gagah tu siap tulis nama...


nampak tak punya sayang nya miza pada mainan ni,sampai dah koyak rabak pun tetap cari gam cantum balik :')


yang sailormoon pun kite ade taw!kite memang peminat sailormoon dulu-dulu..sekarang pun minat jugak sebab dorang semua lawa lawa...^_^


hmmmm :')

masa 2004 kite umo sepuluh tahun,mana ada henset ataupun laptop nak main masa tu.internet pun tak de lagi kat umah..lain dengan budak sekarang..belum cukup setahun pun mak ayah dah beli tab sendiri.bila dah besar baru merasa nak ada laptop sendiri.memang banyak dah berubah..hihii..tapi miza yang dulu tetap sama dengan sekarang..tetap kiut...akahkahkah

have a nice day ^_^


10 comments:

Sweethoneybelle said...

hahaha kak muni rasa dulu pon kak muni pernah main game ni tapi dh lupa letak mana . rasanya dh buang kot . mirza simpan elok2 lagi yew . pndai jaga brg ni . memang nostalgia . hehe . lappy mirza gila lawa !

Mazni Munawar said...

aaaa sailormoon! suka main ni masa kecik dulu >< rindu pulak

Syaza Raihanah said...

OMG, rindu nak main anak patung kertas!!!!

Niena Reen said...

Ahahah, comel ja kak kan kita main patung kertas tu semua. Saya pun ada juga dulu tapi tak ingat saya main macam mana.
Hihi, setuju yang kata kak mirza dulu dan sekarang tetap comel! Ahaha!

Nurulee said...

hahaha. sekarang ada jual lagi dak patung kertas ni?
kalau tengok kids nowadays main dress up patung etc semua online.
emmmm TT___TT

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

comelnya.. yang akak punya tinggal rumah di kampung.. rasanya yang takde kot sebab rumah akak tu dah jadi rumah tinggal.. dulu selalu main benda tu.. kawan akak siap buat sendiri guna kertas keras.. memang kreatif.. :D

Nini Hanini said...

haha..teringat daku pd zaman silam..
btw,comel la laptop tu...cute gloss >.<

Ema Hafizan said...

kita sama! dlu ad collection lg :3 tp skrg xwujud da, hehehe

Ninaa Hassan said...

wuu wuu comel nya.rugi tk simpan elok2 dlu. rindu kenangan dlu2. bdk2 skrg mana knl dh benda2 ni.

Cikna said...

Haruslah pernah main dulu, paling best dpt dress tu.... Dulu RM0.20 je skunk ni xtau bpe dh regenya....;-)