21 February 2014

tutorial : Korean Ulzzang Gradient Lips


hye hello hello :)


kalau nak cerita bab-bab korea ni memang aku tak taw.kalau tanya aku pelakon atau penyanyi korea.lagi la aku tak taw.yang aku taw cuma psy gangnam sytle je..bhahaaa.sebabnya yang lain semua mukanya mak aii,sama je.aku tak reti nak bezanya.maka dengan itu aku respect sapa yang kenal mereka-meraka ni.pernah jugak,kawan aku bercerita masa aku tengah tuggu abah dekat stesen bas,cerita pasal pelakon korea ni hensem.tapi aku angguk je.tak de la pulak aku cakap aku tak kenal..hikhik..jaga hati kawan :p

tapi kalau bab makeup style korea ni aku memang suka,hehee..sebab nya comel.contohnya gyaru makeup,macam-macam lagi la.tapi yang satu ni aku selalu pakai kalau nak keluar jalan-jalan.g kenduri kawen ke.hohoo..bagi nampak comel sikit pastu tambah dengan pakai baju kurung..ayu tuuu.

gradient lips ni memang femes kot aku rasa sebab,kalau pelakon korea pun selalu buat style macam ni kan.jadi kat sini,aku nak share dengan semua tak kesah la adik-adik,kakak-kakak,makcik-makcik..ataupun kalau abang-abang nak nampak seksiss pun boleh jugak.wohuhuu!


memang simple gila buat nya.cuma perlukan liptint dengan lipgloss yang warna dia soft-soft camtu.ataupun kalau sapa yang tak de benda ni.boleh gantikan liptint dengan lipstick merah ataupun lipgloss tu guna vaseline.mudah kan :)


comel kan,geram tengok bibir dia.ni ambik dari gooooglee..kalau nak buat sendiri tak lawoo plak.huhuu.senang kan.cuma perlu ambik liptint tu pastu letak dekat tengh bibir,lepas tu apply lipgloss dekat seluruh bibir.done!simple!^_^


hasil aku pakai ^_^

kalau nak bagi tahan lama,guna liptint tapi kalau guna lipstick cantik sama je cuma kualiti ketahanan dia..cewahh..hahaa..cepat sikit la nak hilang compare dengan liptint.

okay,terima kasih sudi baca

salam jumaat :)


13 comments:

Niena Reen said...

Sangat cantik and tak berlebihan.. :D

Kisah Si Dairy said...

emm...nak cantik jugak la camni.

Suana Zhar said...

http://suanazhar.blogspot.com/2014/02/segmen-rezeki-siapa-by-suana.html

jemput join segmen...

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

wah. comelnya bibir miza.. berkilau gitu.. :D

Norizah Lai said...

nampak comel jerr.. warna pun embut gitu , hehe ^^

Cik Puan said...

salam jumaat mirzaa..
comei je bibir korea kan..pink2 gitu..teringin jugak cik nak bibir sexy...kohkohkoh

Farra Kikibum said...

good tuto..selalu gak try buat sblm ni tp xmenjadik...grr..

dilaella Ella said...

cantik, nampak natural ja :) suka tengok..

Norhasniza Khalid said...

cantiklah mirza...

puteri airyn said...

Nak try jugaklah guna liptint tu.. :)

asha hana said...

amboi adik akak nie. haha :)

Sweethoneybelle said...

wooo cantik betul tengok tutorial tu
mulut comel sangat !

sha dhira said...

sweet ja kalau pakai gini pun kan.. soft2 saja kaler dia. pas ni leh try nih. tq share. hehe :D