20 February 2014

love yourself bebeh :')


in the name of Allah

tak kira la sama ada kita dilahirkan dalam keadaan yang serba serbi lengkap atau serba serbi kekurangan,bersyukur adalah salah satu cara yang terbaik untuk kita menghargai setiap pemberian dari Allah..kerana Allah sentiasa tahu apa yag terbaik untuk hamba-hambanya tambah-tambah lagi untuk mereka yang sentiasa bersyukur.

so,as a teenager..aku benar-benar paham jiwa remaja yang nak dikasihi oleh orang selain keluarga atau mak ayah..senang cerita yang perempuan nak disayangi oleh si lelaki..yang lelaki nak disayangi oleh perempuan.bagi aku,aku tak kisah pun..macam mama dengan abah aku pun tak kisah kalau anak-anak dia ada someone.sampaikan mama aku pernah tanya adik aku yang tengah spm dulu tu.."tak de sapa2 ke dekat sekolah ni"..hahaaa...sangat cute dan sporting la mama aku ni ^_^

tapi kalau nak dating ke apa,mama ngan abah tak pernah bagi berdua je.mesti mama ngan abah follow sama...hahaa..best kan camtu..bukan la tu aku nk story.tapi cuma nak cakap kadang-kadang aku cam sedih tengok ada yang sanggup kelar tangan,cederakan diri sendiri semata cinta yang tak kesampaian.dan yang paling sedih mostly yang buat macam tu adalah perempuan.yang sama macam aku.

jangan cinta manusia lebih dari cinta Allah,bukan aku suruh syg-syg semua jadi alim..aku mengaku,aku sendiri pun suka sangat huhahuha..tapi aku tak de nak buat benda yang boleh sakitkan diri sendiri because i love myself very much!!for me,aku nak spendkan masa remaja aku dengan banyak benda yang aku suka.lagi pun banyak benda lagi yang aku suka aku tak dapat.

tapi kalau dah asyik sakitkan diri sendiri je,macam mana kan?tak kan nak cacatkan masa muda hanya sebab kan seseorang yang dah tak nak kat kita.come on lah!kanapa tak buktikan yang kamu seorang yang kuat.aku pernah cakap dekat salah seorang yang aku sayang,dia ada masalah.."jangan bagi orang gelak dekat kita"..yela kerana kita macam nak gila sedih tapi si lelaki tu buat dekkk je..apa yang dia fikir kalau dia taw?

love yourself bebeh!jangan sakitkan diri sendiri semata sebab orang lain.tak berbaloi!tak de faedah.kalau dah tahap sedih smpai tesedu-sedu.nangis je sepuas-puasnya..bukan sakitkan diri..tu lebih baik.

pape pun,hargai lah diri mu selagi kamu diberi nikmat untuk merasai hidup ni dengan mereka yang kamu sayang.yang paling penting bila kita rasa kita tak de sapa-sapa.Allah tetap setia teman kita :').

have a nice day bebeh!

p/s: gambo macam tak de kaitan jerk?bahhaa :p


6 comments:

puteri airyn said...

Betul betul.. Kak Erin setuju.. Tak patut cederakan diri sendiri demi orang lain yang tak hargai kita.. Hidup solo pun best jugak.. hehehe..

Lieya Von Jay said...

yes,, betol tu ... org yg patut dan harus disayangi adalah diri kita seniri :)

Gee Lion said...

Kalau senang, dah lama saya tinggalkan semua ini.
Alasan?
Mungkinlah... :')

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

sayangilah diri sendiri dan mak ayah sebelum menyayangi orang lain.. kekasih yang pergi boleh berganti.. churp2..

Cik Puan said...

berbahagilah dgn org2 di sekeliling kita yang sedar kehadiran kita,dan yang selalu menghargai kita....

dilaella Ella said...

betul tu mirza, jangan sia-siakan masa remaja. kekasih tu bila2 pun boleh cari, kalau hilang keluarga mana nak cari kan :)