13 February 2014

jangan sekali-kali cakap macam ni....


assalamualaikum

jangan sekali-kali berkata :

"tak sembahyang pun tak apa,tak tutup aurat pun tak apa asal hati baik..yang solat dan bertudung pun perangai teruk"

orang begini telah buat dua kejahatan :

1)berani menafikan suruhan Allah

2)menganggap hati sendiri sudah baik dalam keadaan hatinya masih derhaka pada Allah tidak mahu menurut perintah Allah

copypaste dari fb*





9 comments:

asha hana said...

yes dear :)

Cik Puan said...

betul tu mirza..
diam je lah kan..kang bertambah-tambah dosa..

Wafa Cw said...

"berani menafikan suruhan Allah"... what does that mean? Isn't it another word for kufur

mirza syazwina said...

yup,sama saja macam kufur sebab tak percaya pada Allah dan mengingkari ajaran Allah dan nabi muhammad.
menafikan suruhan Allah seperti mempertikaikan apa yang Allah suruh buat kepada umat manusia sedangkan semua tu wajib dilakukan :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

suruhan Allah itu WAJIB dilaksanakan.. usah sekali-kali menafikannya..

amal said...

yang wajib tetap wajib :))

mirzaa kitaa follow sini :)

Akeyla Azmi said...

astaghfirullah T_T
sampai hati dia ckp cemtu haih.
Hihih thanks share kak :)

Gee Lion said...

seharusnya bermuhasabah diri. jangan rasa selesa. kita tak tahu bagaimana Allah menilaikan..

dilaella Ella said...

betul tu mirza.. :)