9 February 2014

ditegur yang lebih muda

asslamualaikum yang cantik yang hensem!

wah-wah nampak ceria hari ni,memang pun i hari ni sangat gembira uollss..nak taw sebab apa?aderrlaaahhh.....hohohoo ^ ^

pernah masa aku form 4 masa dekat mrsm dulu,masa tu tengah tunggu waktu magrib.kebiasaan budak asrama sebelum tunggu waktu solat akan baca al-quran dulu.masa aku tengah baca al-quran,tiba-tiba ada budak usik aku dari belakang...

''kak..akak pegang al-quran salah,kena pegang atas sikit.."

''ooo..okay:) ''

sebelum tu memang aku tak taw pun,selalu aku pegang al-quran selama ni salah.huhuu.jadi sejak junior tu tegur,aku tak pernah ulang lagi salah aku sebelum tu.

jadi,apa yang aku nak cakap kat sini jangan mudah melenting kalau ada yang lebih muda tegur kita.jangan cepat marah.ambik positif sebab tu pun untuk kebaikan kita jugak.ni tak,kadang-kadang rasa diri sendiri tak layak ditegur dengan yang lebih muda sebab rasa ilmu dia lagi tinnggi,,tapi yang menegur tu kenala berhemah..ye dak?hehee

jangan macam tu okay,sepatutnya lagi besar lagi matang la kita :)

okay itu saje dari saya untuk hari ni,have anice day :)

saje letak gambar kucing kitee..teheee

assalamualaikum sekali lagi :D


12 comments:

Cik Puan said...

oooooo...okay..hahahha
ok lah...cik pon kalau adik2 tegur care baik...no hal beb.Lagi pon cik ne jenis yang cepat terima teguran(phewwww puji diri jap)..jangan tegur main tengking.Memang cik tengking balik..hahhahaa....

asha hana said...

orang yang hatinya hitam adalah org yang tak boleh terima teguran dari orang lain. :)

#atotorh comelnya. huhu

Norhasniza Khalid said...

hihi, mama kalau boleh biarlah ditegur, tapi kena tengok teguran jugak.. kalau membabi buta je, mama tumbok terus!! haha.. poyo je..

Normi Nieza said...

teguran yang membina..bagus la..:)

dilaella Ella said...

betul tu mirza, kalau teguran tu baik kita kena terima. comelnya kucing :)

Aku Penghibur said...

teguran pun ada caranya ^_^

Hari ini last untuk vote, Luangkan sedikit masa untuk vote blog acik yang tercalon bagi favorite lifestyle blog Cara vote di sini

Ida Scripters said...

Betul tu jangan cepat melenting... kita manusia ni tak pernah perfect

Niena Reen said...

Itulah.. Kadang2 kita ni tak boleh bila orang yang lebih muda tegur sebab dah rasa 'oh aku lebih tua, aku semua betul kau budak2 apa tahu'. Haha. Itu yang jadi masalah. Jadi, tak kira kita tua atau muda kita kena sentiasa terima teguran.. :)

Lieya Von Jay said...

yeppp betol tuuu... walau pon tak sama umur teguran membina harus di ambil kira...

P.s : tetiba kak rindu kucing kak bila tengok kucing mirza.. sobs sobs

nabila biela said...

betol sgt2..kena selalu berfikiran matang =)

Ayu Zulkifle said...

Salam.. Jom singgah http://ayuzulkifle.blogspot.com/
=)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

comelnya miaw tu mirza.. betul tu, jangan cepat sentap kalau ditegur oleh seseorang yang lebih muda dari kita.. setiap hari pastinya kita sentiasa memperbaiki kelemahan diri agar menjadi lebih baik.. ambil teguran itu dari sudut yang positif..