19 December 2013

cara cover paha chubby

assalamualaikum :)

maaf kalau lama tak jengah blog anda-anda semua..jangan risau..saya masih ingatkan anda semua..muaahhh! sikett ^ ^

boleh tengok dekat entry bawah ni yang mengatakan aku semakin berisi,sampaikan ada baju yang sudah ehem ehem T-T..dan selalu mama kata kat aku " ija ni bila nak diet..."

antara jawapan aku:

"nantila..hehee"
"tahun depan la baru diet ^ ^"
"ala..nanti masuk u tak boleh makan banyak dah"
"mama masak sedap sangat,tak tahan :P"

maklumla kalau berisi ni saiz badan semakin la membesar dan tambah-tambah bahagian paha,wahahaa!sadis..jadi aku telah menukar sikit gaya pakaian aku.. :D.jadi cara aku cover paha yang ehem ehem adalah...

memakai skirt


bagi aku skirt adalah cara yang paling baik nak cover paha yang chubby ni sebab dengan skirt dapat menutup saiz paha yang sebenar.kan bagus macam tu ^ ^.sebab tu sekarang kalau pergi mana-mana pun aku selalu pakai skirt je,lagipun selesa dan senang kan.


sekarang ni pun skirt senang nak dapat kat mana-mana pun,so senang jela..online shop pun banyak.lagi satu boleh feeling-feeling ayu sikit.bila angin datang rasa macam bahagia je skirt terbang-terbang.kihkih!

cara kedua..

pakai baju atau blouse labuh

kalau tak nak pakai skirt sebab rasa ayu sangat mungkin,boleh pakai jeans atau slack tapi pakai blouse yang labuh.blouse yang boleh cover paha yang ehem ehem tu,hehee





























simple jekan,ni la apa yang aku pakai sekarang tapi tak da la tak pakai macam dulu langsung cuma tak selalu sangat,kadang2 ajerr..

itu saje,maaf kalau kualiti entry sangat rendah,huhuuu.malam ni kite bersiar-siar dekat blog anda semua ye ^_^

have a nice dayss!



13 comments:

Niena Reen said...

Haa yang pakai baju labuh tu memang saya buat lagipun memang patut pun pakai baju labuh nak tutup belakang tu sekali.. Kekeke... Tengok kak mirza tak adalah chubby mano... :)

Mazatul Muhamad said...

Ayu jer pakai skirt :)

asha hana said...

hik2. kak hana pown sama. tapi kadang main bedal je. lantak lah. aset tu. haha :P :P

Norhasniza Khalid said...

hihihi, bagus baguus... :) lagipun nampaklah kesopanan dan kesusilaannya kan..

Mazni Munawar said...

hhehe baik pakai baju labuh terus kan :)

dilaella Ella said...

comel..memang ayu dan sopan bila pakai skirt..:)

puteri airyn said...

Gara-gara Wina nak tutup paha je.. good idea.. kak Erin pun dah naik badan jugak ni.. rasa diri gemukz dah..

zaza nizam said...

zaza pon sama...peha chubby! hihihi... bagus la sgt tu!..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

akak pun bermasalah di peha juga.. badan bentuk pear memang macam tu kot.. hehe..

Super Girl said...

hehe . deeya pon sama T.T

Lieya Von Jay said...

ala mirza chubby sikit ja ... akak ni lagi la .. overweight .. LOL. tapi comel gak pakai skirt ..^_^ akak pon rasa nak pakai tapi sampai sekrang tak beli pon . kikiki

Eika Ekmal said...

Comel lah akak , tak chubby pun :)

Cik Puan said...

cik pon suke pakai skirt...slesa je kan..