26 November 2013

pergi la sayang

assalmualaikum :(

sekarang tiba-tiba rasa tak da mood sebab tadi masa bagi kucing makan..pegi tengok dalam sangkar..nak tengok anak kucing macam mana,tekejut tengok yang ada sekor tu duk terbaring sedangkan yang lain gerak-gerak elok je..

aku dah rasa lain,terus tengok angkat dia tengok mulut dia dah berair,ya Allah kenapa dengan kucing aku ni.aku tak pandai jaga ke,kenapa tiba-tiba je lemah macam ni.sedangkan diala yang paling chubby sekali,yang paling kuat minum susu~

semalam baru aku angkat main-main,elok je..kenapa tiba-tiba je sayang macam ni :'(.kite nak tengok awak membesar dan main-main dengan awak.lepas tu aku masuk rumah,buat keje kelua tengok balik,macam tu jugak.then aku angkat,memang tak larat..

aku cium dia..mungkin buat kali terakhir.tengok mata dia kedip-kedip.cantiknya mata awak sayang :'(..bila aku tengok mata dia yang kecil tu,rasa tak sanggup tengok dia tiba-tiba tak larat macam tu.aku cium muka dia,cium badan dia..sejuknya badan awak

kenapa rasa nak nangis ni!..tak tak,aku kuat,tskk!

lepas tu,aku masuk mama dia dalam kotak tu,anak dia yang lain semua menyusu,dia je tak..memang aku tahu dia akan pergi,sengaja aku masukkan mama dia sebab nak dia pergi dalam pelukan mama dia,mama dia jilat je anak dia..sedih...

nak nangis!!

sayang,walaupun kita baru je bersama tapi kite sayang awak sangat sangat walaupun awak hanyala seekor anak kucing yang mungkin kalau sapa yang tak faham akan kata aku ni ntah pape,tak kesah lah!

pergi la sayang..

p/s:serius aku dah terbayang dan dia besar nanti macam mana,tapi...

p/s:emo pulak tibe2 T-T




17 comments:

Cik Puan said...

Alahaiiiii....cian nye...Sakit ape ek??

Mazni Munawar said...

sedihnya.. kenapa boleh berair-air mulut dia? dahlah kucing tu yg paling kita sayang, tiba2 dia dh tkde. hmm

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

sedihnya.. dia terkena penyakit apa-apa ke adik? semoga dia pergi dengan tenang.. singgah isi tabung2..

Cikgu Norazimah said...

alahai..comeynyer..kiter pon sayang kucing gak ;)

mirza syazwina said...

tak taw la cik,tiba2 je..sedih :'(

mirza syazwina said...

tula,ntah la tiba2 je..terima jela kan,nak buat macam mana :'(

mirza syazwina said...

haah,semoga pergi dengan tenang,dah la kecik lgi tak taw la puncanya apa..

mirza syazwina said...

kucing comel ngan baik kan,sebab tu sayang :')

dilaella Ella said...

kesiannya..moga kucing2 yang lain membesar dengan sihat :')

Lieya Von Jay said...

berdasar kn pengalaman akak sendiri selalu nya kucing yang gemok , makan banyak dan paling rmai sayang yang tu lah akan pergi dulu... ^_^ be strrong yerrrr mirza... akak pon still sedih bila teringat kan coby yg hilang dlm sekelip mata :(

Niena Reen said...

Haih.. Anak-anak kucing ni memang selalunya tak tahan lama. Ada ja yang nak pergi. Sedih kan.. :'(

Shakira Pathi said...

yang hidup pasti kan pergi :')

asha hana said...

sayang sabar ok. kak hana pown akan sedih bila kucing kak hana dah tak ada. meh sni nangis kat bahu akak meh :)

Sya Mimie said...

akk pernah tau ank kucing mati atas riba.. ya Allah..tak tahu nak luah perasaan tu mcm mna..
mirza xmo sedih2 ye.. Allah lebih syngkan dia.. :')

Cik Puan said...

kuatkan semnagat je...cenggitu lah kalau bela kucing.

Anne Nurain said...

sian nya meow tu..
anne pun pernah ada anak kucing, sayang sangat kat dia.. anne bagi nama kenit, sebab tu kot badan dia kecik je.. hehe.. kenit mati atas ribaan anne.. sedih sangat.. T__T
sabar ye dear.. :)

Hafiza AizZawa said...

hehe.. kucing rupenye.. tp sayang kucing mmg mcm sayang org jugak.. Fiza pun pernah alami..