12 November 2013

belum setahun dah dapat kembar 4

assalamualaikum:)

hari ni hujan,lepas study ekonomi tu tido sekejap,tengah2 sedap tido atas bantal empuk,tibatiba!(macam dalam karangan bm)..aku dengar bunyi anak kucing meaw meaw kuat giloh.apa lagi,aku memang pantang dengan bunyi cam ni,risau..lari la ke luar,then..

gua jumpa anak kucing!!memang ada kucing aku yang nak beranak tapi masalahnya aku tengok kucing aku tu perut boyot lagi.aeh,ni anak sapa?

jeng-jeng-jeng~~~

lepas tu jumpa lagi dekat tepi longkang,maigosh.nasib baik tak de kucing jantan ke apa,mana tak nya nanti ngap nye anak kucing kecik tu.

dengan badan dia yang sejuk,berlendir,aku angkat la letak dalam kotak.owh!aku tak pernah geli pegang anak kucing baru lahir tapi aku tak pernah pegang kucing yang mati,tak sanggup.tsskk!!

























tu kesan darah,tak lap betul2 lagi..




















dalam kotak tu ada mama baru,taw tak umur dia tak sampai setahun pun lagi dah jadi mama,ni yang aku risau ni.tu kena letak dalam sangkar.takut pulak jadi pape nanti.sayang oooo..

serius aku tak tahu pun yang dia mengandung,memang pernah terpikir tapi pikir balik tak kot.perut dia buncit sikit je.ingat sebab gemuk sebab dia memang kuat makan tapi...

oh,lupa nak cakap 4 ekor semuanya:),makin bertambah la kucing aku,makin banyak la ikan temenung kena beli buat deme ni,bhahaa
























ni pulak abang si mama muda tu,sebok je dia masa tengah uruskan anak kucing,dia pun nak jeling2 jugak.
































ni pulak kucing orang depan yang selalu tumpang makan kat rumah aku,dia bawak sekali mak dengan kakak dia.apa tuan engko tak bagi makan?

ok,tu jela.lepas ni selalu keluar masuk rumah nak tengok anak kucing baru ok ke idak..kihkih

p/s:dulu-dulu cita2 memang nak jadi veterina a.k.a doktor haiwan tapi kite tak pandai...

have a nice day!


15 comments:

Cik Puan said...

Alolololololo...comei je ibuk kucing tu..Tuan kucing tak tempek gambo ke arine...hihiihihih

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

comel dan gebunya dia.. bagus bela kucing, murah rezeki mirza..

Lieya Von Jay said...

wee,,,, best nya dapat baby baru ^_^

puteri airyn said...

InsyaAllah boleh tu nak jadi doktor haiwan...

Niena Reen said...

mesti comel anak kucing. syok kalau dia dah besar sikit nanti. hihi. :D

puteri airyn said...

Gambar ibu kucingnya mana?? :-)

Normi Nieza said...

bgusnya mirza..:)

Shakira Pathi said...

Mirza, ada typo dekat ejaan salam tu :)
Comel je kucing2 tu semua hehe :)

Mazatul Azura Muhamad said...

Wah.. bagusnyer... Tahun depan dah leh bukak nursery kucing ni...

dilaella Ella said...

wah makin bertambah kucing mirza, :)

asha hana said...

baka baik nie yank. bulu kembang. nanti boleh jd geng dgn kitty2 akak :D

Anne Nurain said...

cantik bulu kucing tu, kembang.. hihi follow sini dear.. :D

anajingga said...

gebunya yang warna oren tu....geram tengok..banyak koleksi kucing mirza kan..

fatin hazirah said...

tahniah :*

Sya Mimie said...

yng kucing orng tu comel laa.. bulu dia cantik.. tp nmpk mcm kurang bg mkan je..