31 October 2013

tips lebih segar semasa bermasker

asslamualaikum ;)

sibuk tahap hentak kepala dekat dinding bukan bermaksud kita perempuan boleh mengabaikan sesi menjaga diri kita yang sangat beharga ini :').

cukuplah sebelum ni muka aku,aku rasa cam hamp je.banyak pulak jerawat nak tumbuh.paling tak tahan tepat dekat batang idung,malu wei malu!wuuuu~

lepas tu kalau muka yang kondisi teruk sikit..mulala mama aku bebel..ye bebel..kadang-kadang tu kena marah pun,marah sebab tak pandai jaga muka,almaklumla nak anak dara dia sentiasa nampak cantik kan,hehee.
























nak kiut cam ni boleh tak?

sekarang ni suka tempek dak sejuk,bedak sejuk cikgu bagi.ambik berkat,hehee.lagi satu siapa suka pakai mask?,aku pun suka jugak pakai mask tapi aku dapat satu tips yang boleh dikira berguna la.mungkin ramai yang dah taw,tapi yang dah taw diam je taw.

tips ni aku dapat dari kakak aku,kakak aku pulak dapat bila dia pergi korea hari tu,dapat dari orang korea sendiri.diorang bila nak pakai mask..mask tu mesti simpan dalam peti ais.senang cite kalau beli mask tu tak payah simpan dalam bilik dah,terus simpan dalam peti ais je :)

sebabnya bila letak dalam peti ais,mask tu akan sejuk.bila kita pakai rasa segar je sebab sejuk!hahaa..simple kan :),best sangat rasa dia,sejuk je muka.masa pakai pun boleh senyum2 lebar taw.


























penuh mask dalam peti ais sampai tesepit di celah2 botol pamoga dah.jadi itu saja tips simple gila dari kita,

have a nice day


12 comments:

ezyra daniel said...

ramai nye cakap pasal mask...sye nak try lah nanti....
dah nekad haha

HAJAR said...

wah, banyaknya mask.
Nak satu..hehe...

Nice Tip,sis.. ;)

asha hana said...

untung nya dapat dari korea. hehe org korea nie memang tak dinafikan kulit dorang cantik2. kak hana hanya pakai fair & lovely je. hahaha yang lain nope. :D

Shakira Pathi said...

Jangan terambik buat masak sudehh :P

siara elina said...

good info.. lawak laa ayat tersepit celah botol pamoga tuu haha

Niena Reen said...

aha saya belum tau lagi. klu beli mask pun bubuh dlm laci. tak terpikir nak bubuh dalam peti ais. mesti lagi best bila letak dlm peti ais kan. :D

Aya Zuki said...

aya pun suka pakai maskk..thanks untuk tips ini :)

cik azLyzah⊙.☉ said...

Terkebetulan cik suke pakai mask..hahahohohihi..dan terkebetulan nak cube tips ne..nak rase segar ke tak..hahahahaaaa...cnfrm lah segar kalau sejuk kannn

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

nanti tersalah ambil terus masak pula.. hehe..

dilaella Ella said...

nice tips, saya pun baru tahu hehe..thanks. wah banyaknya mask..mesti tambah cantik kulit mirza :)

puteri kasih said...

banyaknyer mask :) Nanti bolehlah puteri cuba tips ni :)

fatin hazirah said...

nanak masker satu . hikhik