19 October 2013

cara efektif menghadapi mereka yang sombong

assalamualaikum :)

baiklah kini kita kembali lagi dalam rancangan pom pom bek!... dah le tu~~~~~

siapa pernah menghadapi orang yang sombong plus bongkak tahap nak bagi flying kick.tapi kalau bagi flying kick karang kena saman pulak kan.aku yang baru hidup 19 tahun pun pernah menghadapi mereka yang agak sombong.yang bangga sangat apa yang diorang ada.

pernah satu hari dekat sekolah..aku tengah sembang dengan kawan-kawan aku yang lain.datang seorang hamba Allah ini tibe2 tanpa dijemput.mula2 cerita pasal fon baru dia,then dia cerita la pasal mak dengan ayah dia..actually mak dengan ayah dia dah bercerai..alkisahnya,nak ceritala ayah dia yang tanggung dia..

''sekarang ni boleh la ayah aku tanggung aku sebab gaji dia MINIMUM 15 RIBUU jerr"

p/s: oo..minimumm~ (nak taw tak part 15 ribu tu diulang banyak kali..






apa yang wajar dibuat kerana malas untuk melayan orang yang camgini adalah:


"wehh..jom pegi tandas jap"

cara begini la yang paling efektif sekali untuk elak dari terpaksa menadah telinga untuk benda2 yang tak berfaedah.contonya,tiba2 datang seorang kawan dengan bangga cerita pasal benda yang dia ada orang tak de.kalau tahan dengar je kejap seminit dua..lepas tu ajak la sapa2 pergi tandas ke contohnye..hakhakk

masa aku dulu cmnila jadi,lepas tu kawan aku ema tu ajak aku g tandas,pergi je tandas kitorang terus tergelak.yela,bukan nak g tandas pun..nak lari je..miahahaa.

"wei,aku taw apa yang ada dalam kepala ko,tu sebab ajak g tandas kan..!"

"mmmmm...oooo..."

kalau orang camni lagi dilayan lagi berjela-jela cakapnya.apa kata tak payah layan.bila dia cakap balas ooo atau mmm..je..lepas tu comfom 99.9% dia tak kan sambung dah.aku selalu buat camni.kadang2 buat2 tak dengar je,kohkohkoh


sumbat earfon dalam telinga

bila dah dengar lagu tak kan orang lain nak sembang dengan kita lagi,nak sembang jugak.cakap sorang2 jela jawabnyee...

KESIMPULANNYA JANGANLA JADI ORANG YANG SOMBONG...

have a nice day!


10 comments:

rodiyatul akmar said...

amboii kemain lagi dia punya belagak kan , hee :D betul tu , tak baik kalau kita sombong dengan orang , bukan dapat apa pun kan :D hehe

Lilynn Wifey Sham said...

ohh camtu.. bagus jugak camtu kan..

Niena Reen said...

huhuhu betol lah tu akak. saya pun kalau orang macam ni, buat tak dengar saja. lepastu depa fed up. hahaha.

cik azLyzah⊙.☉ said...

hahhhhhh...pegi toilet tu betol...mase skolah2 dulu cik penah buat..hahhhaha

Shakira Pathi said...

Mmenag efektiff gilaa cara hang tu mirza :P

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

pernah juga akak gunakan alasan yang sama.. kita pula rasa meluat nak layan dia kan..

mujahidah maisarah said...

show off.

fatin hazirah said...

cucuk earphone ! yes . hehe

asha hana said...

hahah . kalau mcm nie kan. akak buat bodoh je apa yang dia cakap. sebab lama2 dia akan senyap. argg mmang tak suka org mcm nie. rasa nak bg penampau je. ahha

shinji ono said...

Nice...reality n fantasy duniawi sekarang...