10 September 2013

tetapkanla jodoh yang baik untuk ku

bismillah...

bukan harta benda yang ku pinta,
bukan jugak banglo bertingkat-tingkat yang aku idamkan,
atau pun kereta besar yang megah dipandu,
tapi apa yang aku harapkan untuk masa hadapan aku,
adalah seorang lelaki yang boleh membimbing aku untuk ke syurga,
seorang lelaki yang boleh menjadi imam aku suatu hari nanti,
seorang lelaki yang mampu bekorban untuk aku,
seorang lelaki yang menganggap ku permaisuri di hatinya

walaupun aku bukanlah sebaik mana,
tidakla secantik mana,
yang aku harapkan adalah lelaki yang boleh terima aku seadanya,
yang boleh menghargai aku siang dan malam,
bukan lelaki yang menggunakan tangan dan kaki untuk mengajar,

aku tidak mengharap lelaki yang hanya pandai berkata-kata,
yang hanya tahu menggunakan bahasa manis semata,
tapi lelaki yang membuktikan kepercayaannya,
lelaki yang hanya memandang wanita kerana nafsu tidak ku pandang sama sekali,
kerana itu semua hanya keseronokan dunia bukan sampai syurga,
tetapi lelaki yang memandang wanita kerana kasih kerana Allah,
itu yang aku tagih,

ya Allah,
kau temukanla jodoh yang baik untuk ku,
bukan paras rupa yang menjadi ukuran aku,
tetapi lelaki yang boleh membawa dan menemani aku ke syurga kelak.

sekian...


11 comments:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

amin.. semoga mirza bertemu jodoh yang baik dalaman dan luaran..

asha hana said...

semoga. hana pown impikan benda yang sama cuma layak atau tak layak hana untuk capai. semoga mirza bertemu jodoh yang baik. in sya ALLAH ;)

fatin hazirah said...

insyaAllah (:

Super Girl said...

banyak kan berdoa dan merayu pada Allah . dia pemberi CINTA :)

Shakira Pathi said...

Jodoh di tangan Allah :)

Normi Nieza said...

dodoh kita telah dtentukan...

Amoi Farah said...

Amin semoga tuan belog berjumpa jodoh yang Allah ciptakan

Deqla Manjew said...

in shaa Allah..aamiin...

Catur eko putro said...

Amiin ya robbal alamin ,,, semoga semua itu bisa dikabulkan oleh Allah SWT ,, Amiiiin

www.caturekodua.blogspot.com

Sya Mimie said...

amin.. :)
semua kaum hawa mengharapkan kaum adam yang sebegitu.. :)

cik azLyzah⊙.☉ said...

In shaa Allah...