18 September 2013

sayang tak semestinya memiliki

assalamualaikum:)

sayang ada macam-macam.sayang ibu dekat anak dia.sayang ayah dekat anak dia.sayang adik dekat abang.sayang boyfriend dengan girlfriend dan macam-macam lagi.tapi kali ni aku nak bercakap pasal sayang antara lelaki dan perempuan atau bahasa suweetnya cintan.

tapi bagi sesetengah orang.diorang menganggap sayang maksudnya "aku mesti dapat kan dia tak kira apa pun".bila orang tanya sebab apa,"sebab aku sayang dia". itu sebenarnya bukan sayang namanya.itu pentingkan diri sebab tahu nak puaskan perasaan sendiri je tapi perasaan orang lain lansung tak kesah kan.



















sebab tu sekarang banyak bomoh tak berdaftar telah bermaharajalela.suka sangat pergi dekat bomoh sebab nak santau orang yang memiliki orang yang disayangi dan tak kesampaian tu.apa kata fikir sejenak.betul ke kita sayang dekat orang tu.

sayang bukan bermaksud kita wajib memiliki atau sehidup dan semati dengan orang yang kita sayang.tapi sayang adalah kita sanggup korbankan diri sendiri..sanggup korbankan perasaan sendiri demi cinta kita pada seseorang itu :').orang kata biar orang lain tak tahu..Allah kan tahu..

melihat orang yang kita sayang bahagia tanpa kita lebih bermakna daripada melihat orang yang kita sayang bersama dengan kita kerana terpaksa dan bukan kerana kerelaan hati lepas tu hidup menderita.




thanks,have a nice day :)


12 comments:

cik azLyzah⊙.☉ said...

sayang biar berpada2..nanti diri sendiri yang susah..yea takkkkk...

PeRdU cINta said...

rebutlah sayang..cinta dan kasih Allah..pastinya cinta manusia akan menyusuli..tatkala itu akan terasa betapa bermaknanya erti cinta dan sayang..

ainil fazieda said...

Sumpah sedih , akak tengah mengalami situasi ney jugak dik :'( Akak sanggup lepaskan dia demi kebahagiaan dia walopon buka dgn akak .

fatin hazirah said...

saya sayang mirza (:
ikhlas nii :D hihi

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

betul tu mirza, sayang tak semestinya memiliki.. walau sedalam mana punsayang kepada seseorang pasti dia akan pergi meninggalkan kita (mati).. tapi kalau sayang kepada Allah pasti akan kekal abadi buat selamanya..

Murni Amir said...

betul tu syg . . yang dok rsa org len tak boleh dpt tu pentingkan diri ja bukan syg . . setuju sgt dengan entry ni . . pndai adik mirza ni berkata2 kan . . tapi yang pasti kasih allah tu lebih abadi lebih indah ;)

HAJAR said...

sayang tak semstinya memiliki...

alahai teringat pula drama-drama selalu mcm ni..hehehe...

Lieya Von Jay said...

harap2 yang berkenaan sedar dan tidak melakukan perkara tak sepatut nya hanya kerana sayang

Siti(zoey) said...

yup..true.

Harith Iskandar said...

sayang tak semestinya memiliki.yg tu sy setuju :)

Norhasniza Khalid said...

mama setuju dear.. nak sayang tu kena berpada-pada..

dilaella Ella said...

betul tu..setuju sangat :)