7 September 2013

kenapa perempuan tawar hati dekat orang yang dia sayang

hye guys!

so today saja nak jadi doktor cintan kejap.perempuan kadang-kadang ada juga yang susah jatuh tapi bila dah jatuh cinta tu rasa macam di awangan.bila si dia ada dalam kalangan ramai orang.tapi kita tetap nampak dia.ehem~jatuh cinta la tu,

tapi perempuan boleh berubah hati dekat orang yang dia suka bila orang yang suka buat begini.

tak reti menghargai

boy:thanks untuk hadiah tadi

girl:welcome.suka tak hadiah tu? ^_^

boy:owh,biasa-biasa je.thanks ya

girl:..........

bila perempuan bagi sesuatu benda dekat lelaki yang dia suka.dia tak mintak balik pun lelaki tu wajib bagi dia barang jugak sebab dia dah bagi.dia cuma mintak lelaki tu hargai barang yang bagi dan sepatutnya lelaki tunjuk la sikit yang dia jenis yang sangat menghargai.

perempuan memang suka bila lelaki menghargai mereka :')

sampai satu tahap perempuan akan fikir.mungkin lelaki tu tak suka dekat dia then rasa suka dia pun akan hilang sikit demi sikit.

reply mesej macam nak tak nak

perempuan selalunya akan tunggu mesej dari orang yang dia suka.dia tak kan hantar dulu.actually nak tengok betul ke orang yang dia suka tu ingat kat dia.bila mesej,kalau lelaki tu buat endah tak endah je.balas pun lambat.kalau balas pun 'ok' je.lama-lama perempuan akan tawar hati.

tak caring

kalau aku bia muka tak hensem langsung tapi bila dia caring sangat pasal aku,aku boleh jadi suka sama itu laki.ihiks.bukan kalau kita bagitaw laki yang kita suka kita sakit.boleh pulak buat gurauan yang bodoh dan menyakitkan hati.

kat situ perempuan taw yang dia ni tak serius.

.................................

tiga sebab yang sangat simple tapi beri effect yang sangat besar dalam diri perempuan kalau lelaki tak ambik berat pasal benda ni.

mungkin betul apa yang mama pernah bagitaw aku.kalau nak cari pasangan..cari yang betul-betul sayangkan kita bukan kita yang sayang dia sangat tapi dia buat endah tak endah je.

sekian ^_^ ...


15 comments:

Kin Naz said...

dah lumrah perempuan ni adalah makhluk Allah yang lemah, cepat terasa dan seangkatan dengannya. Sebaiknya kita terima sesorang yang benar-benar mencintai kita kerana dia benar-benar tulus daripada kita cintakan dia tapi dia tak pernah nak menghargai cinta kita tu.

fatin hazirah said...

kannn . so boys , open your eyes oke :D hikhik

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

itulah realiti yang perlu lelaki tahu.. kita bukanlah sengaja mengada-ngada atau gedik, tapi realitinya kita ingin mereka memahami.. kalau mereka buat tak kisah, itu menampakkan mereka tak serius terhadap kita.. akak setuju dengan kata-kata mama adik, carilah orang yang menyayangi kita..

Alyn Roslan said...

hmmm,, saya tak tau apa2..lol

Norhasniza Khalid said...

betul tu mirza, tak semua lelaki ambil kisah hal ni..

Ema Hafizan said...

deep meaning nih :) The same happen to me............

Shakira Pathi said...

SETUJU!!!!

Teena Tna said...

Boys out there! Take note please.

cik azLyzah⊙.☉ said...

Kekadang lh...tp kekadang tak jugak tawar hati...masin jea.hahahha

Hafiza AizZawa said...

lelaki mmg selalunye tak ambil kesah perkara2 remeh nie.. kita pun kene buat perangai mcm dia, barulah dia akan sedar..

Anonymous said...

maaf,sy mencelah
tp sy x setuju dgn post di atas
sy hargai dia, sy sms lbih pnjg drpd dia slalu luangkan masa smata2 utk dia. malah sy srius, prtama kali jumpa ayah dia un sy da minx nk cop.. tp prempuan tu ckp dia x suka sy kata tawar hati bila hnya kerana sy marah dia bila dia xnak smbung bljr pdhal tggal lg 1 sem je.. sy google la sbb ap prempuan tawar hati, sy jd sedih sbb laki mcm sy ni x dihargai oleh prempuan mcm dia

Anonymous said...

Hakikat mcm tu la..slalunya lelaki yg mnghargai akn diuji dgn prempuan xpndai mnghargai..mnakala prmpuan yg mnghargai..hatinya akn tluka bkli2 kerana diuji dgn lelaki yg xmnghargai..saya diuji dgn lelaki ygtidak hargai saya..hinggakn saya rasa..saya xlayak bdmping dgn lelaki yg baik n hargai saya(sbgai suami isteri)..sb saya blum lg sebaik istri2 nabi n sahabat..:(

isa kl said...

Terima kasih. Semua bagi info
Baru Ku tahu apa itu tawar hati

Fadly Caroll said...

Nak kata nak ... xde alasan mcm2
...klu xnk please dont play with that...stop being players ... baik laki ke pompuan ke

masihadaruanguntukku said...

Memang macam2 dunia ini. Dulu aku memang tak pandai menghargai isteri aku, aku dah minta maaf. Perempuan boleh memaafkan tapi tak boleh melupakan. Kejam sangatlah lelaki? Sensitif sangatkah perempuan? Sekarang isteri aku minta dilepaskan untuk mencari lelaki yang pandai menghargai katanya biar pun aku hari-hari makan hati mengalah untuk menjaga hatinya..Isteri, insaflah kalau tak untuk aku demi anak-anak...Don't say " i not love u anymore!"