28 September 2013

dah tua nak dekat bangka dah pun tak reti makan ubat lagi....

hacumm!!hacumm!!

maap-maap,tersebar kuman-kuman di ruang udara belog ku ini.hidung dah sakit asyik menyental aje dengan sapu tangan warna kuning terang ni.

owh ye,assalamualikum pembuka entry..

cuaca sejak akhir ni memang membuatkan hidup aku tak keruan.tibe-tibe aje sesema datang tak diundang,pergi tak dihalau.huh!pagi tadi elok aje,sedikit hingus pun tak de dalam hidung ku ini.kahkah.tapi tu tadi,sekarang ni huwaa!cane nak study dengan hidung macam ni,tekak sakit,batuk je memanjang..

mama,kite nak tido jela malam ni boleh tak...(muka kiut)


muka pagi tadi,sebelum kena sesema,bahagia saja.rindu saat ini.biahahaaa

cuaca kejap panas terik tambah bahang gila,lepas tu hujan sejuk gila yang buatkan aku jadi sesema ni.sebab aku tak minum air ais pun.dugaan sebelum exam la namanya ni.

lepas tu mama suruh minum air milo panas,rasa maca lega la sikit,selesa sikit lepas minum air panas tu.tekak rasa selesa yang amat sihh!tapi tapi..lepas tu perit balik.huwaa..tak kan nak suh minum air kilo sepanjang masa kot.

orang tamak selalu kenyang,sampai 2 aku rembat milo tu.pekat pekat baru kaw beb,tak main la satu je,tawaq habiaq~

milo panas taboorr~~~

kite nak cite kat awak ni,makan ubat memang mimpi ngeri bagi kite.taw tak ubat pilcikiteon yang kecik tu,yang tu pun kite tak reti telan.air dalam botol dah habis sebotol pun.ubat dekat lidah lagi.kenapa?kenapa?sebab tu aku tak suka ubat,

dan aku sangat pelik kenapa ada orang yang stress ambik jalan mudah telah berpapan-papan ubat yang besar gedabak.rupa macam boleh selesai masalah le tu.tapi sejujurnya aku sangat kagum dengan orang tu,cam bang...


bagi aku ubat cam tu pun dah kira besar gedabak dah pun.last-last aku buang sebab pahit nak mamp!!tak boleh telah beb oiii,

bukannya mengada tak nak telah ubat.bukan aku tak cuba.dah cuba banyak kali dah pun try ubat tapi still tak boleh jugak sampai naik fedup kite.sampai aku pikir.kalau kawin beranak nanti mesti kena makan banyak ubat,mampuss aku kena marah ngan laki aku.bahahahahahaaa!!

ok la,cukup la tu membebel pasal ubatnya,harap-harap dapat sembuh cepat sikit.sesema ni tak boleh cium kucing kite..nanti hacum lagi..huhuuu

semua jaga kesihatan ok :)

have a nice day..


10 comments:

Fatheha said...

hmmm.. dh lame tak minum milo haha..
dapat secawan best ni :D

mazni said...

saya pulak jenis susah nak telan ubat, takut tercekik -__-

mazni said...
This comment has been removed by the author.
Shakira Pathi said...

Makan ubat!!Report dekat mak nanti anak dia tak makan ubat, hehe :p

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

kalau adik nak sihat kena juga makan ubat tu.. akak doakan semoga adik cepat sembuh ya..

asha hana said...

hahha sama la kita dik. akak kena paksa barulah nak jalan. alahai. get well soon dear. :)

fatin hazirah said...

semoga cepat sembuhhhh !! hehe

Murni Amir said...

haish la syg . . mcm mna boleh sakit ni . . jaga diri bebaik tao . . jangan tak makan ubat . . sakit2 ni kena makan ubat . . tu la antibiotik kita . . nak bg sihat dan kuatkan badan . . yew yew sis tahu ubat tu tak sedap . . sis pon tak suka tahu tak !! hahahaha tapi kalau dah tak tahan sangat tepaksa telan jugak . . semoga mirza ceput sembuh yew :)

Ayu Zan said...

minum air byk2.. rest ya. org kata.. kala selesema ubatnya tidur dan rehat..

saya pun tgh kurang sihat..

cik azLyzah⊙.☉ said...

hahahaha.....haiyakkkk...dah beso pon masih takut nak makan ubat...ape2 pon semoga cepat sembuh yae dear..