26 September 2013

cemburu seorang student


sesiapa yang dah habis belajar mesti rindu zaman nak belajar dulu lagi-lagi masa time sekolah aku rasa..aku yang dah nak habis zaman sekolah ni pun rasa sedih sebab nak kena tinggalkan kawan segila aku.sedih bak ang.

kejayaan setiap pelajar bergantung pada diri sendiri,bukannya orang lain.nak salah kan cikgu tak boleh,nak salahkan mak bapak pun tak boleh.sebab diri sendiri yang nak berjaya  mestilah diri sendiri yang kena usaha...

memang setiap usaha itu datang dari Allah,
tapi kita kena sentiasa menjadikan diri kita yang terbaik...
cemburu seorang student bukan cemburu yang membawa maksud cinta

tapi...

cemburu terhadap kejayaan orang lain..pernah tak rasa camni..kadang-kadang tu aku pun banyak kali dah rasa macam ni.tengok kawan markah tinggi dari kite rasa tak puas hati sebab kenapa la kite tak boleh dapat lebih tinggi dari diorang.

bagi aku,cemburu macam ni sangat baik,seribu kali lebih baik dari cemburu menangis beriya untuk lelaki yang bukan sapa-sapa bagi kita..tapi bukan maksud aku tak puas hati sampai dengki ke apa..maksud aku , kita gunakan kepakaran mereka yang pandai tu untuk upkan diri kita.betoi ke idok? :)

cemburu macam ni boleh tingkatkan usaha kita untuk lebih baik,
aku rasa macam ni la,sebab tu kita boleh perbaiki pelajaran kita.bukannya dapat markah tinggi atau rendah relax dah,tak rasa apa pun.kalau dapat tinngi pun jangan relax atau bangga nanti Allah tarik nikmat tu baru taw.apa pun ucap syukur pada pencipta kita.kan itu lebih sweet!

walau apa pun,nak ucapkan,semoga berjaya untuk calon PMR,SPM dan STPM tahun ni,last sem!nasib baik semangat aku tengah naik sekarang ni nak belajar betul-betul.tinggal lagi sebulan lebih je lagi..boleh miza boleh!!


































muka pucat ja pasaipa pun tak taw aihh!mata tu memang wajib la bengkak kan,tak pernahnya surut.ish3~

terima kasih :)

8 comments:

Lieya Von Jay said...

cemburu sikit2 tu takpa cemburu terlebih tu yg jadi masalah. kdg2 leh bawak gadoh.. ^_^

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

cemburu yang positif membuatkan kita lebih bersemangat untuk berusaha lebih.. semoga berjaya dalam exam nanti adik.. :D

Murni Amir said...

cemburu untuk bersaing tak pa syg . sebab benda tu leh bagi kita smngat untuk terus usaha dan berjaya :)

alahai comelnya gmbaq dya . jatuh cinta aih ! hahaha :p

cik azLyzah⊙.☉ said...

cemburu mcm tu cekgu galakkan...persaingan yang sehat lah kateeee kannn

Shakira Pathi said...

Setuju!! :)

Nisa said...

Alirkan rasa cemburu itu ke arah persaingan yang hebat :3

ainil fazieda said...

cemburu demi kejayaan tuh perlu ada , klw kita xcemburu tgk kejayaan org lain , kita xakan berusaha untuk jadi mcm dia kan ? teruskan cemburu oke :P

fatin hazirah said...

cemburu nii cemburu positive nihh ((:
good luck stpm !