5 August 2013

nak raye dah,baik buat facial cepat

assalmualaikum :)

awal-awal ramadhan dulu aku dengan mama ada buat facial dekat satu butik,yela muka berparut macam kite ni mestila kena buat benda-benda cam gitu kan.ahahahaa.bila time amoi tu urut muka sedap gila.nak tertido rasanya.tapi bila sampai tang tengkuk.mak aii,geli!wa tak tahan le~

hari ni nak buat facial lagi tapi bukan aku,adik lelaki dengan perempuan aku yang buat.bagi can diorang pulak.maklumlah duk asrama.ihiks

jadi aku buat sendiri ajelah di rumah,pun senang jugak ^_^



aeh kenapa ada berus gigi tu,engko nak gosok gigi ke akak mirza ooi,isshh sabar-sabar baca dulu sampai bawah ye.

mula-mula sekali cuci muka.aku amat mencintai pencuci muka safi manggis ni.best sangat.ni gara-gara terpengaruh dek entry blogger famous plus comel  sis yuyu :)

untuk kali ni aku pilih mask yang AVOCADO tu sebab dia untuk lembutkan kulit muka.taw dok sebab apa aku pilih tu.maklumlah nak raya ni kan bila salam perempuan kan suka main laga muka,jadik bila pakai mask tu main laga muka pun tak heran.muka wa dah lembut.kohkohkoh

sayalah perincess negeri awangan,bhahaa.orait.bila pakai mask tu.muka akan rasa sejuk dan segar gittu.selesa sangat.korang boleh terlena sambil dengan lagu come and get it dari selena jomess.tapi purata untuk pakai mas hanya 10-15 minit aje ye.

apa yang dipandang hanyala lampu kalimantan mati segan hidup tak mahu.

lepas 15 minit aku cabut,haiya kenapa tak de apa yang keluar.kalau ada pun sikit je.aku tak taw la sama ada hidung aku ni bersih sangat atau produk ni tak ngam dengan dengan hidung aku sebab banyak kali aku guna hasil dia tetap sama.uhuhuuu




aku pakai sekali dengan eye mask tu.nak jimat masa kataanya.hahaa.sekali harung senang kan!

apa yang aku suka pasal aye mask ini ialah bila pakai mata rasa hangat je.rasa mata relax gila.selesa :)

lepas tu apa yang aku guna untuk berus gigi tadi adalah untuk melembutkan bibir
mai nak ajar tips untuk lembutkan bibir.korang ambik berus gigi dan gosok dekat bibir dalam 5 minit cukup ok.serius lembut bibir korang.

sampai sekarang aku masih rasa kelembutan bibir ku ini.mihmihmih

gambar yang kedua tu takala diri ini bersugguh gosok bibir.boleh nampak tak gambar tu macam bergerak.

dan the last step is korang kena sapukan vaseline atau lipbalm ok.kasi bibir lu orang lembap plus menawan.awwww!


yeaay dah siap,muka eksaited terlebih tan

aku suka sentuh-sentuh muka lepas buat facial.sebab geram dengan muka sendiri lembut bangat aiihhh.walau sibuk pun kita kena jugak buat ini sekali sekala ok girlsss


ok ni sejam lepas tu kite pergi shopping pulaks dengan muka mulus.hanya bedak je aku pakai.tak perlu makeup tebal-tebal lagi.

p/s:selamat hari raya maaf zahir dan batin semua,gunakan masa-masa ramadhan terakhir ni dengan sebaiknya ok :)

terima kasih!

16 comments:

Normi Nieza said...

nice..:)

dilaella Ella said...

Selamat hari raya aidil fitri Mirza :)..baru tahu pasal berus gigi boleh lembutkan bibir,nanti nak cuba,thanks share :)

ezyra daniel said...

rajin nye la buat facial muka..
hehe..sye tak pernah sekali pon pakai mask bagai nie.
just pakai krim muka and pencuci muka je

Shakira Pathi said...

Banyak noaa tips nye hehe :)

Norhasniza Khalid said...

dah lawo dah anak dara comel ni... hihi,
selamat hari raya dari mama yer dear...

Murni Amir said...

ok first time tahu pasal yang berus gigi tu boleh tonyoh2 dekat bibir . . great tips sis ! thank u ! :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

rajinnya buat sendiri.. jimat masa sebab tak payah nak keluar rumah..

Mazatul Azura Muhamad said...

Comey betul anak dara nie :).. Great tips for girls!! :)

mirza syazwina said...

thanks akak :)

mirza syazwina said...

dah tahu kena try taw,hehee.selamat hari raya sis ^_^

mirza syazwina said...

nanti try la buat sekali,best taw ^_^

mirza syazwina said...

hahaaa,besela :P

mirza syazwina said...

hehee,malu2 :P
selamat hari raya jugak mama :)

mirza syazwina said...

sama2 sis murni,boleh tonyoh lepas ni.hehee :)

mirza syazwina said...

betul tu kak,jimat masa..kalau buat kat lua banyak jugak buang masa sebenarnya. :)

mirza syazwina said...

hehee,terima kasih ! ^__^