2 August 2013

nak raya ni,jom kemas bilik!

assalmualaikum :)

kalau masa raya mesti kawan-kawan,sedare mare sahabat tak berapa handai datang rumah.budak-budak bergelimpangan lari lintang pukang dalam rumah.ahh!riuh!.kalau dekat rumah aku sebelum sesapa datang segala gajet kena bawak masuk dalam bilik.

al-maklumlah budak sekarang bukan sama macam dulu.pantang nampak laptop,handpon.dalam kepala hotak dorang game,game,game.penah jugak sampai main game dekat fon aku sampai tak nak bagi balik fon.amboi engkau budak kemain diman enkau yer~

lagi satu bila sedara sedara datang rumah,mesti nak tumpang solat la,makeup la.pastu masuk bilik.kalau selerak dah kena beleter dengan makcik makcik.

ya,ampun.apa pasal bilik anak dara macam sarang tikus ni!

jadi nak mengelakkan perkara menyebabkan telinga panas ini berlaku.baik kemas bilik sesiap.


macam biasa bila kemas bilik,mesti ada makhluk comel meneman.^_^

sebelum ni aku ada cerita pasal kemas bilik jugak,singgah sinun kalau mau tengok okeyh.jadi untuk kekemasan bilik kali ni aku dah merubah sedikit kedudukan barang aku dalam bilik.bosan derr asek sama jerk.



masa dalam proses kekemasan.bhahaaa.
pengsan gua tengok.

mari masuk,dah siap kemas dah,wah wah.carpet udah ditukar lorhh!

dinding bilik yang satu ni memang warna biru,yang lain warna pink,bhahaaa!pun boleehhhh~

taw tak yang ni bekas susu segar yang jual dekat korea.sebenarnya kakak aku dah campak dalam tong sampah dah.aku tengok comel lotek je jadi ambik la buat hiasan.bukankah ini dapat mengurangkan pencermaran,kihkihkih

ok,selesai satu beban.walaupun bilik kite kecik aja tapi kite tetap sayang bilik kite sangat sangat sangat taw!

jadi saya mengesyorkan kepada semua kemas bilik cepat cepat.takut makcik makcik berleter.lepas raya kita kasi sepah balik!!bhahaahaa!

terima kasih :)!

10 comments:

timm_bill said...

pinknya bilik!

Diya Hanun said...

waaa...dah kemas da bilik dia ^_^..comelnye kucing tu!!!

puteri airyn said...

Samalah.. kak Erin pun dok kemas bilik jugak ni.. serupa tongkang pecah dah ni.. barang banyak sangat tak tau nak humban kat mana.. huhu

Norhasniza Khalid said...

hihi,, tak tengok rumah mama lagi... lagi lahh! ya ampun, serupa tongkang pecah.. kemas sini belakang bersepah, kemas atas bawah lintang pukang.... stress!

Nur Azwa Edora said...

bilik saya lagi kecil dari awak tauu , tapi cantik lah cadar awak .bli kat mana?? ^^

siti ZAHARA said...

wah!! Pinki2..cantik2..=D

Aida Ismail said...

Pinky giteww. Akak belum start mengemas lagi ni. Hee.

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

kemas jangan tak kemas adik.. amboi, miaw tu sempat lagi posing.. :D

Murni Amir said...

hahaha sokong sangat . . sis pon kalao anak sedara datang umah , nampak je henpon mintak nak main game smpai tak nak pulang balik plak tu . sebab tu bila dorg mintak cepat2 sis cakap bateri habis . . dorang diam je la . . hehehe .

ala sis pon tak start mengemas lagi ni . . malam raya baru nak start ha . . hahaha buat keja kalut betul :p

dilaella Ella said...

comelnya kucing Mirza :) terpikat langsir dan carpet tu..cantik ^^