18 July 2013

kenapa saya sangat sayangkan makhluk yang bernama kucing

assalamualaikum :)

kucing alaf baru

dekat rumah aku sekarang ni ada 8 ekor kucing.dua kucing dewasa enam kitten.semua dari darah daging yang sama.hehee.kalau dulu-dulu masa kecik-kecik akulah manusia yang paling tak suka kucing.tengok kucing je menjerit kalah petir.sebab aku bayangkan kucing tu harimau so aku takut!

manusia boleh berubah.akula manusia yang paling taksub pasal kucing sekarang ni.ketaksupan aku dekat kucing telah dapat menandingi taksub aku dekat makanan.taniah kucing!wahahaa

























tinggal kenangan.bukan mati tapi hilang.aku sedih tahap gila sangat sangat sangat.sebab aku jaga dari stat lahir sampai besar macam tu.hilang tiba-tiba memang sedih sangat.

kucing boleh buatkan hidup aku ceria.sebab bila aku tengok gelagat dorang tu memang aku gelak.gelak sorang-sorang dalam bilik memang dah jadi habbit aku.bahahahaa.gelak bersama kucing k.aeh??

banyak kali aku tidur dengan kucing.then,acara wajib ialah setiap pukul 4-5 pagi tu.aku yang tengah sedap mimpi prince charming selamatkan aku dari ahli sihir jahat,kucing aku sedap panjat badan tido atas badan.dia ingat badan aku tilam empuk gamaknya.manjala kononnya:) 

























control macho le tuu...mihmihmih

dengan dia la kitew suka tido!yang ni la adik-beradik gambar yang atas tu.dia je yang tak hilang.adik-beradik dia yang lain ada 4 ekor.semua hilang.tak taw la kenapa.

mereka ni sebenarnya paham perasaan kita.pernah aku menangis dan aku cerita kat budak kat atas ni la.kalau mereka yang tak faham mesti kata buat tebiat cakap dengan kucing.gila

who cares!

kalau aku sedih dia pun senyap je tak pulak nak kacau ke main-main dengan aku.tapi kalau aku tengah mood ceria.ada je.aku selalu main mata dengan budak atas tu.sapa kalih mata ke lain dulu dia kalah.bahhahaaa!!!

























aku sayang dorang semua!! 

kalau nak jaga kucing kena berikan sepenuh kasih sayang kat dorang.aku suka kucing sebab dorang sangat manja.kadang-kadang rasa macam layan baby yang mengada-ngada tahap extreme.

bila mengadap laptop tengah sedap layan fb dengan blog.pegi duduknya atas laptop minta dibelai.sabo jela.nasib baik comei...



kucing sebenarnya haiwan yang memang dengar cakap,contohnya kalau kucing aku nak masuk rumah.tapi aku bagi isyarat tak boleh.tak dela masuk.tak dela dorang masuk even kadang-kadang tu degil jugak.

kucing ni aku tengok haiwan yang penyabar jugak sebabnya adik sedara aku yang baru umur setahun,dia memang suka sangat kucing sampai tarik ekor,picit perut dorang.tapi kucing aku ni tak pernah pun nak cakar ke gigit ke.memang sabar tahap gila doeehh!


jangan takut untuk bela haiwan kesayangan nabi ni k!



10 comments:

fatin hazirah said...

yeay ini kita geng . dulu before masuk hostel bela 3 ekor . ni tunggu masa , nak bela balik sebab semua dah mati :'(

atiqah anuar said...

eh sama la kitew . kucing awak sejibik mcm kucing sy . hehehe

Niena Reen said...

saya pun suka sangat dengan kucing. kucing sangat cute and memahami manusia. kadang-kadang kalau marah, main dengan kucing hilang rasa marah. :)

Nurul Syawani said...

kite pn suke kucing jugak ! :D

cik azLyzah⊙.☉ said...

give me five....yeahhhhh...
cik pon suke dgn kucing..sebab bile kite susah hati,kite tengok gelagat kucing2 main pon hati kite trus jadi sonangggg oo....happy jea...

Aida Ismail said...

Suka kucingggg jugakkkk! Sepp sikit! Boleh hilang stress tengok gelagat diorang. Ya Allah...makhluk Tuhan paling comel!

Mizz Aiza said...

akak pun suka kucing.. kucing ni bukan haiwan yang pendendam.. walau kita marah dia, dia tetap nak datang gesel kat kita.. itu yang buatkan kita tak sampai hati untuk terus marahkan dia..

dilaella Ella said...

saya pun suka kucing..kalau tengah sedih2 kita luahkan perasaan pada kucing..even dia tak faham tapi rasa sedih tu pasti kurang sikit..:)semua kucing Mirza comel2..^^

shuha_nordin said...

meh dtg blog sy..byk cite pasal kucing..akuobseskucing.blogspot.com

ucing said...

Hi Saya pun suka Kucing Hingga membuat animasi Ucing