2 July 2013

cara islam: 5 petua wajah berseri

assalamualikum=)

hari tu balik penang masa hujung minggu.lepas tu pergi rumah sedara.then.lepas melantak kenyang nak balik.aku terjumpa kertas yang dilekatkan dekat almari pasal cara islam untuk muka berseri gitu

jadi ye anak-anak,hari ni ustazah mirza caley tak diiktiraf ni nak shared sikit pasai ni.almaklumlah kita pun baru taw.maka elokkssslahh dikongsikan bersama yang lain.ye ke idok?

bai,baik,baik,beri perhatian.

amalkan membaca (ya'qawiyyu)

maksunya ya'qawiyyu ialah wahai yang maha kuat.kita boleh amalkan ini lepas salam kedua lepas solat.kira lepas solat lah senang cerita kan.so without a modal,you can get beautiful face only just say this.jom kita buat ramai-ramai lepas ni ok.jadi jangan tinggal solat taw^^

jangan cuci muka(cleanser)

ok jangan salah dipahamkan wahai kaum perempuan yang ada stok pecunci muka bertimbun.yang ni hanya waktu pagi.ustazah mirza caley pun baru taw sebenarnya.yelah,kebiasaanya bila pagi mesti cuci muka pakai pencuci muka.cara islam kata tak payah.kita cuci pakai ayaq je ye anak-anak.

islam kata amalan cuci muka pakai cleanser waktu pagi akan hilangkan seri wajah.nak pakai cleaser waktu sebelum tido je k anak-anak yang dirahmati Allah=)

iklan...
ustazah mirza caley rock!<---lah sangat

selipar itu paling mahal

ok ok kita sambung balik selepas tergendala sebentar...

3 jari tengah

apakah tiga jari tengah ini.ok mai ustazah mirza caley nak habaq mai.teruna,dara,duda mahupun janda boleh gunakan cara ini.kita guna tiga jari tengah kita semasa nak menggosok muka dengan pencuci tu.masa tepek moisturizer pun boleh.tak payah la nak guna lima-lima jari k.tiga cukup.k cun!

selawat dan tiup

masa anak-anak ustazah yang cun melecun ni tempek bedak kat muka.haruslah kita selawat 3 kali dan tiupkan ke bedak kita tu.maybelline boleh,silky girl boleh mahupun miyami.semua boleh.gitu kan^^.

membaca doa ketika lihat cermin

"ya Allah sebagaimana kau cantikkan wajahku"
"perelokkanlah perketiku"

kalau tak hafal yang arab.bm pun boleh.Allah maha mengetahui=)
kalau kita tak baca doa tengok cermin.setan tu duk ja tepi kita goda kita,puji kita cantik dalam godaan tu supaya kita rasa riak bila dengan orang lain.konon-kononnya.akulah yang paling cun melecun dalam dunia,mesti manap nanti nganga tengok aku.

tu dia.tak elok macam tu ye anak-anak.

ok,habislah sudah pengajaran ustazah mirza caley hari ni.hope semua dapat input k.kalau yang tersalah cepatlah bagitaw ye.almaklumla ustazah tak diiktiraf

thanks anakks-anakss=p


17 comments:

Shakira Pathi said...

Nice sharing ustazah Mirza :)

Jie Susanos said...

haha..nice2..ustazah pn pndai buat lawk..

dilaella Ella said...

wah..good sharing Mirza :)

Mizz Aiza said...

terima kasih di atas perkongsian ni.. ada di antara petua ni akak memang amalkan.. cuma yang pertama tu akak baru tahu lepas baca entri ni.. hehe..

Putri said...

akak berseri setiap kali pregnant..huhuhu...anugerah Allah kan memang la berseri

cik azLyzah⊙.☉ said...

wahhhh...baru tahu petua care islam ne...tq dalinkkkkkkkkkkk ::D

Asyiffa Aida ♥ said...

thanks for sharing :)

deno said...

thanks for da tips

Eiqa Almond said...

Nice sharing dear.! :)

mirza syazwina said...

wah~patutla berseri je muka kan^^

mirza syazwina said...

so sweet,tuah dari anak la katakan:)

mirza syazwina said...

welcome=),lepas kita amalkan sama2,yea!

fatin hazirah said...

awesome . boleh try lah lepas ni .
info terbaek :D

Ben Zuan said...

Asalamualaikum ustazah mirza, krm slm arh he..

Ben Zuan said...

Cutenya ustazah ni hehe

Ben Zuan said...

Patut larh mcm comel jer ustazah mirza ni hehe

Ummi Aqif said...

menarik!