13 July 2013

azam ramadhan tahun ini

assalamualaikum ^_^

























nah cupcake untuk bukak posa =)

kalau main azam azam ni kan.bukannya tahun baru je.lagipun aku tak pernah pun ada azam bila tahun baru sampai.chill la.malas aku.bagi aku setiap hari kena ada azam.kalau ada azam senarai bapak panjang tapi tak buat tak guna jugak.

so untuk ramadhan ni aku ada azam setiap hari iaitu:


azam yang pertama------>khatam al-quran

yang aku memang berazam dengan penuh dedikasi dan jayanya nak buat untuk puasa kali ni.time puasa la kita nak kutip pahala banyak-banyak.nanti dah habis puasa rugi.jangan ingat nak raya je.selalunya kalau lepas solat la kan kita baca al-quran.

kalau dulu masa aku dekat mrsm rasa macam senang sikit kot nak habiskan baca al-quran sebab mana ada godaan laptop semua.blog pun tak de.hahaa.bila solat pun pergi surau even kadang-kadang tu skip lerr jugak.bhahaa.tapi bila kat rumah ni banyak nau godaan.harap aku kuat.cewah~

azam yang kedua ------> tak mau tidur lepas sahur

ni lagi satu penyakit aku.kalau lepas sahur mesti nak tidur.tak dan dan nak tunggu solat subuh dulu.kalau boleh tak mau tidur lepas sahur.aku nak study.kalau study time macam tu kan lagi senang masuk dalam kepala hotak aku ni.lepas tu solat subuh.tak de la solat subuh lewat terang tang tang.ye idok?

azam yang ketiga ----->jaga mata,telinga,mulut,kulit

jaga mata jangan tengok benda lagho.lepas ni aku tak boleh la tengok lelaki hensem dah.kena jaga pandangan.mihmihmih.jaga telinga dengan mulut tak mau dengar gosip gosip ngumpat ngumpat ni.ish3.(geleng kepala).

then,jaga kulit.bukan pegi ambik krim sapu kat kulit.tak nak bersentuhan dengan yang bukan muhrim.ehem.tak la pulak selama ni aku cakap aku tak jaga batasan hokeh cuma kena bulan puasa ni jaga lebih lagi.=)

azam yang keempat -----> nak tarawih hari-hari

yang ni pun aku berazam nak buat.tak mau tinggal.bila pikir balik tarawih ni masa bulan ramadhan je kita merasa.bulan lain mana ada.so jom kita buat tarawih jangan tinggal k.



















salam ramadhan dari kami ^__^

itu je kot azam kita untuk ramadhan kali ni.azam korang apa ye?
sama-samala kita buat amalan yang baik di bulan yang baik ini=)

p/s:anda mampu merialisasikannya mirza!!

thanks!

17 comments:

Norhasniza Khalid said...

semoga berjaya yer....

mimi nasir said...

semoga dipermudahkan :)

PeRdU cINta said...

setiap apa yang baik itu pasti besertanya Allah akan tunjuk jalannya..cuma kita perlu celikkan mata hati..semoga berjaya realisasikannya..amin..akak akan sentiasa doakan ye dik..amin :)

Murni Amir said...

good luck miza . . smoga dpt realisasikan semua impian tu . . chayok2 :)

Shakira Pathi said...

Semoga azam tercapai :)
Jangan dapat Azam sudah :p

cha said...

good luck. bagus semua azam tu. selamat berpuasa ye dik :)

fatin hazirah said...

insyaAllah . niat disertai dengan usaha okeh ?
good luck .

mirza syazwina said...

terima kasih =)

mirza syazwina said...

insyAllah,thanks ya ! ^_^

mirza syazwina said...

terima kasih kak,kita akan usaha!yeah!hehee ^_^

mirza syazwina said...

huhuuu,thanks ya.harap=harap boleh buat semua =)

mirza syazwina said...

tak mau la sapa nama Azam,hahaa
insyAllah =)

mirza syazwina said...

selamat berpuasa jugak kak,
thanks ya! =)

mirza syazwina said...

ok fatin ^_^
usaha,yeahh!

Aida Ismail said...

Salam Ramadhan dik :) Moga Ramadhan kita kali ni lebih baik dari yang sebelum2nya.

mirza syazwina said...

insyAllah,thanks kak ^_^

ayyaa momods said...

semoge ape y mirza hajatkan tercapai !! aumm ! awat comel sgt cupcakes to ..tergoda ah .hahhahaa