16 June 2013

spaghetti bujang

asslamualaikum^^

disebabkan semalam aku tinggal keseorangan sahaja di rumah.tak de benda pun nak makan.so apa yang ada dalam pikiran aku adalah nak masak spageti je.tidak ada nasi dengan telur goreng tambah kicap.hanya spageti.heheee

kenapa spageti bujang,sebab aku tak kawin lagi.kalau dah kawin spageti kawin lah.bhahaaa.okey tak lawak k =__=".orait sebabnya bahannya main campak dan simple kemain.


























bahan-bahan:

1)untuk sayur,aku letak sayur kubis dengan lobak je.nama pun spageti bujang.paham-paham jelerr.
2)udang kecik molek
3)bawang merah dan putih macam besela tu.
4)bahan kisar dia cili kering dengan bawang.untuk kisar jangan kisar sampai hancur.macam dalam gambar tu aku kisar tekan on terus of.hahaa



sekarang femes orang masak guna periuk ajaib kan.so aku pun hentam pakai periuk ajaib je bila masak.zaman kejatuhan kuali kah ini?

1)tumis bawang dulu,
2)lepas tu masuk bahan kisar tadi
3)masuk lobak then tunggu sampai dia lembut.tak lama pun
4)kemudian masuk udang lepas tu kubis.dah rasa macam masak lauk sayur pun ada jugak.hantam sajala labu ooi.
5)lastly spageti of cos=)

























jemput makan dik jemput.spageti bujang pun dah siap=)

aku melantak semua ni sorang-sorang habiss satu periuk.boleh bayangkan tak tahap kebongkangan aku dan tahap kekenyangan aku lepas habis makan.mak datuk tak taw den nak cakap.

thanks!!

7 comments:

Shakira Pathi said...

Sedapnye :)
Nampak macam mee goreang pn ada jugak hehe.

fatin hazirah said...

wahhh ~
so boleh laaa mirza masak nohh masa kami pi umah nanti :D

dilaella Ella said...

wah memang menyelerakan..sedapnya :)

cik azLyzah⊙.☉ said...

kena try ne...resepi sangat2 mudah weiiii...hehehe

pha is said...

boleh masuk master chef dah ni.. hehehe

fatin hazirah said...

oiii lapaqqq .
sedap nyaaa .
bulan posaaa kalau dapat pekena masa berbuka nih . haihlaaa .

Mizz Aiza said...

pandainya memasak.. nampak sedap la.. :D