3 May 2013

badan sihat tapi pemalas dan boleh lagi menipu

assalamualaikum=)

entry kali ini adalah tiada gambar dan harap sudi la terus membaca=')

kenapa zaman sekarang ni orang nak dapatkan duit dengan cara yang sangat mudah sampai rasa nak bagi penampor.masa tengah tunggu parents ambik lepas balik sekolah ada seorang pakcik berkulit hitam tak berapa manis,agak berisi a.k.a gemok mintak sedekah.

dia tunjuk kertas hape ke benda wa pun tak taw.tapi wa wat muka toya jela pandang pakcik tu.muka dengan penuh keblurran.bhahaahaa!!mesti dia bengang.dia pun terus blah sebab hajat nak mengutip dua hengget tak kesampaian.

bukan aku membenci golongan ini jauh lagi menghina.tidak sama sekali.tapi pakcik yang di atas itu adalah seorang yang berbadan sihat tapi pemalas dan boleh lagi menipu.kali pertama mintak kat aku boleh bercakap.kali kedua mintak lagi,gamaknya dia tak ingat aku orang yang dia pernah mintak jugak dulu,bisu pulak dah. apakah??? =___=".

trakmark pakcik tu:

boleh cakap:nak dua ringgit~~

bisu:tunjuk jari dua

dan boleh pulak la,orang kata kuasa Allah kan.kebetulan termakan dalam satu kedai yang sama la pulak dengan pakcik tu.siap bergelak ketawa sakan sangat aiihh dengan kawan dia.
gamaknya duit yang dia bayar makanan tu hasil mintak sedekah ke???

abah aku pun terkena jugak dengan pakcik tu.mula mula bisu lepas tu kali kedua boleh cakap pulak.lepas tu abah aku cakap kat pakcik tu."aikk,boleh cakap pulak?".terus dia lari.

tak salah kalau bekerja.jual cokodok pisang kat pasar malam ke.dapat jugak rezeki halal lagi berkat=)

kepada pak cik,janganlah buat begini.tak baik.Allah marah.

thanks!!

3 comments:

NARDtheNERD said...

bagus ayah u sound pakcik tu.
hehe.
:)

Alien Ohsem said...

Emm, org mcm ni... is the laziest one.

Shakira Pathi said...

Haha biase la tu :)