30 April 2013

gara gara teknologi


assalamualaikum=)


berikut adalah barang yang tidak boleh berenggang dengan aku sepanjang masa walau satu saat walaupun hendak melepaskan hajat.teknologi~

zaman aku sempat la lagi main guli,main tuju kasut bapak ganas nak mampus.main panjat pokok lepas tu begayut dekat daun pokok kelapa yang rendah tu dan berangan jadi tarzan.owh!dengan memakai baju kurung sekolah.budak-budak~.sekarang kalau buat macam tu....*nak bayang jap* erkk?? =__=".


tumbesaran
tumbesaran bebudak la ni akan terbantuk sebab asyik dok rumah je main game,game,game.kalau dulu pantang petang sikit hilang dari rumah.cari-cari nangis atas pokok.tak boleh turun.bhahaa.kalau aktif buas kemain barula badan boleh membesar dengan sihat.kan^^

penyakit
sebabkan teknologi ni la kita selalu je rasa pening pening.sebab dia punya gelombang ada di mana-mana je.kat rumah kita kat luar.gelombang tu la akan buatkan kita pening.oleh itu,kilang panadol akan kaya raya.

manusia semakin malas!
ni aku boleh join sekali,mihmihmih.mana taknya.kalau budak sekolah cikgu bagi kerja sekolah.suh wat karangan.mesti guna khidmat pak google nya.kan kan kan,korang pernah buat?

pemikiran akan jadi sempit dan kita akan jadi semakin malas!


gara-gara teknologi naget aku itam legam.wuhuhuu!! T-T tsskk!
*teknologi jugak salah*<-----online punya pasal

siang tadi pun aku tengah panaskan makanan.angkat je dari kuali terus makan.then mama datang.

"kamu panaskan tadi tak tutup api!"
"haa!!?,lupa!!"
"nanti bila dok rumah sorang-sorang jangan leka,hati-hati"
  
gara-gara nak tengok cerita punya pasai,dapur gas aku lupa tutup.

sekian sahaja enty ringkas kemain dari saya.sila tepuk tangan.ok tak dengar.

p/s:punya hebat penangan teknologi kepada diri mirza


6 comments:

Harith Iskandar said...

haaaa masalah ni masalah ni...agaknya kalau kawin nnti nak pantas ke nak ringkas?ehehe :p

Lisa Sheila said...

hehe... teknologi dan budak2 zaman sekarang xdapat nak dipisahkan...anak-anak buah akak lak... ada yang takleh berenggang dengan PS2 dan game2 kat komputer... :(

mirza syazwina said...

yang tu x taw lagi,hahaa=p

mirza syazwina said...

betul3!,budak sekarang ni asyik game jela

S.K.A said...

ha3..yg buat krangan pkai google 2 mmg xleh than..dah 2 law exam beku la otak nk bt krangan sndri, mmg majulah skrg..sume nk sng je..ntah2 nati manusia bergerak pn ada mesin bwakkan..

Shakira Pathi said...

Purghh henpon canggih :D