1 March 2013

nak taw tak macammna kite buat lipbalm sendiri?


hari nie kite akan menggunakan kata ganti nama diri kite dalam entry nie.
*hari ni kite sopan*> <

antara banyak banyak barang makeover yang kite ada,kite paling suka lipstick ataupun lipbalm.benda nie la pun yang majoritinya menempah tempat duduk di dalam bag makeup kite,kononnya la kan=)

bila duit pun dah pokai,bila pergi guardian hanya masuk berpura-pura nak beli dan usha barang makeup lama lama lepas tu keluar dengan hanya meninggalkan tapak kasut je.huhuk.why not we try something different?

lets make our own lipbalm!!



wajib ada veseline.benda nie yang akan melembapkan bibir kalian.kite guna lipstick yang dah nyawa-nyawa ikan dah pun.boleh jugak gantikan lipstick dengan blusher atau eyeshadow=).lipgloss tu boleh nak letak atau tak nak.tak da masalah.kite tak marah pun.ihikk.tu just untuk kite bagi ada shimmering sikit.


campurkan semua sekali dan panaskan.kite bako!! kite bako!!

final step is masuk kan dalam bekas dan sejukkan dalam peti ais.kejap je tak payah nak lama-lama=)dah siap.senang gila tahap @#$%^!!

final look!


adakah anda tergoda?.sila lah tergoda sebab bila kite mula-mula taw pun meronta-ronta nak wat.terus pergi beli vaseline.punya semangat kesukanan yang kuat <---------tak de motif 

di atas penutup tu boleh lekatkan apa apa sticker untuk menunjukkan tu uoollss punya lipbalm ok.nie kite ada buat sikit.boleh la ambik ye tapi tak la sekretip dan secantik korang buat. =')





titeww pinjam mama titeww punya pashmina.uhuuks!

tuan tanah kedaung pun nak menempek jugak.kite pakai tak menonjol sangat warna dia sebab tak banyak sangat lipstick yang diletak.kalau korang nak bewarna letak banyak sikit je lepas tu boleh la bergaya sakan.

happy trying

the end=)

12 comments:

Sakinah said...

thanks2.. veseline apa tu ye? --' hhehe

mirza syazwina said...

vaseline tu macam pelembaap bibir.macam2 fungsi jugak.kalau nk beli rasanya kebnyakan kedai ada.kalau nk senang cari dekat watson atau guardian je (^_^)

Aina Areen said...

wahhhh , nak try laaa >.<

Nadia Johari said...

pergh menrik

MarnieyZ said...

wahh, baru tau. nak buat jgk lah.. hehe

Trish Natasha said...

sangat menarik :)

mirza syazwina said...

boleh cuba semua,memang best!!^^

Afiq said...

boleh jadi pembuat lipsbalm dah hehe

liptakecareofit said...

kalu gna eyeshadow 2 tk de ksn smpngn k?
(bibir kering tk nk bgi kring lgi!)yelah i2 utk mta kan.....

Mizz Aiza said...

comel.. nak buaqt juga la lepas ni.. :D

kharor eny said...

Boleh dapatkan bahan buat lipbalm dari saya,pembekal beeswax,shea butter,cocoa butter,jelly petroleum & lipbalm tube 019-5079197

Anonymous said...

haaa..biasenye beli berape ringgit erkk vaseiline tuh???..