29 March 2013

kepanasan ya amat melanda,ku perlukan air ais sepanjang masa


asslamualaikum=)

kepanasan ya amat melanda,
ku perlukan air ais sepanjang masa.

sekian saja la pantun dua kerat dari saya.

.......sila tepuk tangan......wooo!hebat la mirza toooo..<---suara dari belakang,

puiihh!!!

semakin hari tak keruan dok dalam rumah sebab panas yang mencecah tahap maksimum.mau dok telentang aku bawak kipas sambil meletakkan ais yang dibalut dalam sapu tangan ke atas tengkuk dan perut.nyaman!

masuk hari ni dah berapa kali dah aku terjaga malam,opps!bukan kerana sakit perut tapi sebab panas yang buatkan aku terjaga.tidur guling-guling,guling sana guling sini dan duduk.bangkit jalan macam zombie pergi bilik air dan simbah air ke badan.

kemudian sambung tidur balik dengan keadaan  telentang dan mulut tenganga senyum kambing tanda puas.mihmihmiih
















air kelapa,sudu diperlukan untuk mencedok isi kelapa dan menelan dengan penuh gelojoh dan rakus

air ais memang diperlukan masa study,kalau tak pun air kotak milo yang baru keluar peti ais.vavavum,memang awwsomee.barula dapat membasahkan tekak yang dari tadi merayu minta dibasahkan dan dimanjakan oleh tuan punya badan.

tapi bila dah kerap sangat minum air ais mula la kan.jap,jap,nak lap inguss yang dah secebok ni.waa!lagi satu azab.


ok stop stop,kehabisan idea untuk menulis.idea aku tak boleh datang pagi-pagi

papepun,jika hujan satu rahmat,panas juga satu rahamat.bersyukur dengan apa yang kita dapat=)

^__^

3 comments:

Farah Waheda Wahid said...

air sejuk memang sedap... hu hu hu...nikmatnya tidak terkata...tapi... adehhh...x bagus diamalkan...

Shakira Pathi said...

Sedapnye air kelapa tuu :D

MarnieyZ said...

mmg sekarang tmbh panas kan? perghh, air kelapa mmg terbaik..