2 February 2013

penunjuk arah yang failed!


pelancong yang datang ke malaysia nie dan bertanya arah nak pergi mana adalah sesuatu yang normal.tapi apa yang berlaku kat aku nie adalah sangat tak normal.macammna aku boleh buat benda yang agak kebodohan macam nie!

benda nie sudah lama berlaku,tapi tak pernah pulak la otak aku nie nak menyahtinjakan benda nie agar hidup aku kembali aman seperti sedia kala.haissh~

agak agak korang pernah tak buat apa yang aku buat nie(sangat annoying)

mari sama kita naik mesin masa doraemon untuk kembali pada awal tahun 2012


ok,masa tu aku baru habis spm,then kawan aku dari kelantan saje dok rumah aku and aku bawak dia berjalan di sekitar bandar diraja kuala kangsar.suddenly!datang sekumpulan pelancong,aku rasa dari negara china,taiwan,maybe.they ask me where masjid ubudiah~



aku dengan lapang hati bagitaw
straight,turn right then,bla..bla..bla.....

mereka pun hikut jela cakap aku,lepas tu BARU AKU TERSEDAR YANG AKU SALAH BAGI JALAN!.aku bagi jalan untuk ke masjid lain.nak panggil diorang dah jauh nun disana.apa aku mampu buat.wuhuhuhuu.aku hanya melihat dengan harapan mereka tak anggap aku nak permainkan dorang.(aku rasa mesti dorang pikir macam nie)

tak guna punya budak,dia tipu kita!!

to pelancong:

                  i never realize that i gave you the wrong way.im sorry.hope you not angry with me.=)

tapi yang aku hairan macammna aku boleh tunjuk kat mereka salah jalan padahal aku taw masjid tu kat mana.pergi tunjuk masjid laen buat hape.aku rasa bersalah jugak.tak pasal pasal rosak pelancongan mereka.huhuu.IM SO SORRY!.sejak dari hari tu aku berazam kalau sapa sapa tanya jalan aku nak pastikan maklumat tu melalui saraf saraf telinga aku dan sampai ke otak dengan jayanya baru aku bagitaw.betapa sadisnya.ok la.cukupla banyak benda yang annoying jadi kat aku~

setiap yang berlaku ada hikmahnya

the end

6 comments:

nurulakmal said...

ahaks.. takpa asalkan tourist tu jumpa masjid juga bukan jumpa kuil...hehe

mirza syazwina said...

hahaa..btol btol..boleh katakan tercapai jugak la objektif kan..hee=P

eza ezara said...

maybe telinga slh terima maklumat.hehe

mirza syazwina said...

mungkin la kowt telinga nie slah trima mklumat..hahaa=D

Deqla manjew said...

aduyaii mmg sadis.. tp mende ni berlaku kat sy gak kekdg.. haha.. mmg jadi blur kot kan.. btw , slm kenal ya.. singgah dari segmen solehah.. dah follow sini.. jemput la ke blog sy eh.. thanks.. =)

http://norumara.blogspot.com

mirza syazwina said...

hahaa..memang sadis.tiba tiba jadi manusia blur jap..hahaa