28 February 2013

lelaki merokok tak awesome part 2



mintak maaf kepada pembaca sekalian,blog ini adalah kawasan larangan merokok.sila jauhkan diri anda dari rokok jika membaca blog ini,terima kasih=)

aku pernah buat satu enty sebelum ni pasal laki merokok tak awesome.nk tengok di sini

macam yang aku pernah bagitaw sebelum nie,aku rasala kebanyakan lelaki pernah rasa rokok.aku rasa tu biasa tapi yang tak biasa tu bila merokok tak ingat dunia.fail!!(tak boleh jadi pakwe aku)hakhakk!

tanyala mana mana perempuan pun,siapa yang suka lelaki yang jenis perokok tegar nie.put your hands up!
NOBODY!.

duduk dekat stesen bas,ada mamat hensem tengah dok.usha,usha dan usha.sekali bawak keluar rokok dan sedut dengan penuh selera.memang not my taste!!


rokok sangat bahaya sebab?

-akan bagi penyakit dah semestinya.macam macam penyakit.korang nak apa cakap je.majoriti adalah disebabkan rokok dan penyakit yang paling terkenal sekali adalah LUNG CANCER.

-boleh tua cepat sebab rokok wooo!!(kata nak jadi awek muda)

-tulang akan cepat rapuh

-gigi kuning dan berbau..eeuuwww!!

tak cool kowt lelaki merokok dan segala galanya tak.buahahaa.abah ngan mama aku pernah cakap kat aku,bentuk macam warning sikit.

abah:ija,kalau nak cari kawan(merujuk kepada bf la tu kowt,hahaak)tak boleh cari yang merokok.kalau tak jangan gatai nak kawan.abah tak bagi.

mama:haah,tengok abah kamu mana ada merokok(ewah,syoo syuweet puji suami sendiri)
*abah aku pun bangga*

rokok umpama bakar duit sendiri bro,korang tak nak duit!!baek bagi kat aku.bhahaaa.boleh jugak aku beli handphone baru kan.kalau aku lalu sebelah laki yang merokok,ya Allah!aku tak tahan baunya sangat busuk~
kalau tension,lepas tu hisap rokok rasanya kurang bijak macam tu.heheee.

macam macam cara lagi yang boleh kita buat kalau selesaikan masalah,why not you berdoa.kan lebih molek=).insyaalah dengan sedikit usaha semua masalah pasti ada jalan penyelesaiannya.

 Firman Allah dalam Surah al-Ghafir ayat 60 yang bermaksudnya: "Dan Tuhan kamu berfirman: "Berdo`alah kepadaKu nescaya Aku menjawab untuk kamu"


agak pedas ayat di atas dan silalah terasa,kepada korang yang tidak merokok.taniah!!kerana korang adalah seorang lelaki yang AWESOME=)

the end=)

5 comments:

Harith Iskandar said...

owhhh mujurlah sy xmerokok ehehe :)

timm_bill said...

susah la nak cari laki yg xmerokok skng ni..hu3..

mirza syazwina said...

haah,tak ramai pun.bnyk yg suka mrokok.tk paham -_-

Shakira Pathi said...

lelaki zaman sekarang sume nak tunjuk hensem hisap rokok

mirza syazwina said...

yess sokong!padahal bukan hensem pun...hahaa;)