20 January 2013

the best mama dan abah


dah dua kali hujung minggu tak dok kat rumah,berjalan kojenye ye.untuk kali nie kami kena hantar kakak aku yang bernama kak wani untuk ke taiwan for only one week.dia yang merupakan pelajar universiti malaya ada bengkel di sana untuk kos dia iaitu physics.Allah skema gila ayat,nasib baek la kelas dibatalkan masa hari sabtu,bolehla aku ikut,hahaa ;o

malam sebelum pergi banyak kali aku ingat kat dia,jangan lupa belikan aku hadiah kat sana dan bla bla bla.banyak lagi.ngehngehngeh

mama ngan abah tak henti henti ingatkan barang tula inila,risau..tempat orang kalau barang tak cukup susah,kan kan kan.

bersama mereka yang hendak pergi juga,aku yang paling gergasi di situ!



you know what,mama risau gila anak dia nak pergi taiwan,abah aku pun cakap.baru nak pergi seminngu,kalau belajar tiga tahun kat sana tak taw la.she take care of us sangat sangat,sama macam abah jugak.mama kalau masa kecik kecik dulu tak boleh naik basikal lebih dari seratus meter depan rumah,dulu kalau nak pergi rumah kawan tak boleh..kawan yang kena datang rumah,hahaaa.tak bolek ambik lesen motor,sangat bahaya katanya!

so,kami empat beradik memang tak reti naik motor

masa kat kampung tu aku nak try bawak motor,abah dok belakang.aku nak pegang moto tu nak bawak,abah dari tempat dok belakang pegang sekali,jalan kampung jer pown,kikiki.

muka bahagia,hahaa(aku pun tak taw apa motif aku buat begitu =-='')

tengah cakap ngan kak wani la tu,
aku memang sentiasa akan berada pada setiap gambar,muahaha



lepas je kakak aku dah naek,tapi tak berlepas lagi.mama ngan abah tak nak balik lagi.nak tengok kapal terbang tu berlepas.tak nampak kak wani pun tak pe,jadi kami pun dok la di sebalik pagar.



huiihh..lama jugak kami dok situ.tuggu satu satu kapal terbang berlepas.dalam masa tu jugak aku tak taw la berapa kali mama ngan abah telefon kak wani.lepas mama letak abah telefon pulak dan seteruanya,hahaa.aku yang dok belakang nie usha jerr.

then,aku tengok mama tengok luar dan aku dah nampak she crying,terus dengan pantas aku text kak wani,

kak wani,mama dah nangis nie

kak wani pun cakap la kat mama jangan risau.abah pun risau jugak.biasala parent kan.lepas tu aku tak taw apa jadi sebab aku dah tertido!,kaw nampak punya tak da perasaan nye aku!yang aku taw  they waiting sampai kapal terbang yang kak wani naik asap dia pun tak nampak dah.barulah balik

the end


No comments: