6 January 2013

i really miss them



kerinduan adalah sesuatu yang normal bagi setiap manuasi girls or boys,man or woman,tok atau opah semuanya ada perasaan rindu.tak kisah lah rindu dekat barang ke,orang ataupun haiwan.

you know what,i love cat very much much much,tak taw la kenapa kan,padahal masa kecik dulu aku takut gila dengan kucing sebab aku bayangkan kucing adalah harimau,budak budak~.stat suka kucing maybe sejak abah aku bawak balik kucing yang jumpa dekat tempat buang sampah.

i really miss my five twins kitten
sebenarnya semuanya enam tapi hanya seekor je yang tinggal,thats why five



pandai cari kotak nak beranak^^

enam ekor kitten itu membesar dengan sihatnya cuma sekor saja mati masa kecik,yang gambar atas tu,kitten yang belang belang :'(.yang lain elok comel je,tersangat la aktif dan pantang dengan bunyi pinggan,dorang akan jadi tak betul sebab nak makan,selalunya bila bukak je pintu rumah mereka akan berlari sepantas kilat ke arah aku sambil meaw~meaw~meaw,aku tak boleh nak jalan laju bagi dorang makan sebab mereka mengerumuni aku,kalau jalan laju tak pasal pasal pulak terpijak karang.

pernah juga aku nak bagi makan,tak sempat aku nak letak pinggan mereka dah naik kat aku dulu,how??.panjat dekat seluar aku,dorang nie memang buat aku tergelak la. :').masa dorang lahir lagi aku dah janji ngan diri aku nak jaga mereka baik baik sampai besar tapi,sekor demi sekor setiap hari hilang tak taw pergi mana,aku sedih gila!!

mimpi apa tu:')


aku dah rasa macam misteri pulak,sebab sekor sekor hilang,pagi main main elok je,petang dah tak de!.then,apa yang pelik sangat mereka hilang selepas aku peluk peluk manja manjakan,yang tu lah yang hilang,lepas tu aku buat yang sama,yang tu jugak la yang hilang,why??

aku sedih sebab dorang kecik lagi,mana taw nak hidup,nak cari makan,bila hujan aku teringat kat dorang,selamat ke dorang ataupun tengah kesejukan.


apa pun aku tetap mengharapkan dorang balik,who knows=).dan tinggalla sekor nie yang masih ada sampai sekarang,namanya mantap,hahaa,lawakkan namanya =-="".

dulu vs sekarang,macho tak?ahakkss


p/s:betul ke kucing tinggalkan rumah sebab dia taw dia nak mati dan dia tak nak buat tuan 
      dia sedih?

thanks for reading!



5 comments:

AKU CHUN said...

Hey kucing!

Kenapa comel sangattttt.

Santan Manis said...

Perghh!! baca sal entry ni ..tingat pasal kucing SM yg baru meninggal 2 minggu lpas. nak luahkan perasaan kat sni sikit bulih? hohoho ^O^. Actually, kucing tu SM jumpa kat tpi jaln, memang gebu habis laa...warna putih, mata sebelah biru sebelah hijau nak biru2 sikit. baru nak felling2 ada kucing, last2 mati...apa lagi, meraung x henggat laa time tu.. Muahahaha

btw SM done follow sini n salam kenal, kalau ada kucing lebih bak laaa sekor dua..kehkehkeh -peace- :D

mirza syazwina said...


aku chun:hahaa,memang comel ^^,kalau tak bukan kucing namanya=D

santan manis:yeke,tak pe nanti ada la tu kucing baru pulak!=))

Ema Hafizan said...

meowww2..meowwwu :3

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

anak kucing akak masa di kampung dulu pun pernah hilang.. ibu dia jenis suka angkut anak keluar dari kotak.. sehinggalah satu hari tu akak nampak seekor biawak sedang mengintai anak kucing yang lain pula.. baru akak tahu, si biawak tu la yang mencuri dan memakannya.. sedih la juga..
p.s: kawasan rumah akak di kampung dulu dekat dengan hutan.. dah macam zoo pula sebab banyak jenis binatang tinggal di sekitar kawasan rumah..