2 January 2013

cakap je SO WHAT~


setiap orang akan berangan angan untuk jadi orang yang hebat,orang yang pandai,yang berpengaruh dalam dunia.tapi..semangat tu sekejap je..mungkin seminggu,sehari ataupun sejam je.

lepas tu banyak pulak faktor yang menyebabkan kita gagal untuk meneruskan angan angan tu,maka tinggal lah hanya angan angan mat jenin je.yang menghalang tu macam hiburan macam sekarang nie, KPOP la katakan,novel cintan cinton or kadang kadang kawan jugak jadi penghalang untuk kia berubah??


yang baik mesti dikongsi so what should we do??


kalau kita berubah jadi rajin contohnya,kawan pun menghasut bagaikan syaitan menggoda manusia,

"hei..tak payah la nak rajin sangat study,baru bukak sekolah kowt,exam pun lambat lagi,enjoy la dulu.ala..kalau kaw belaja pun,result pun bukannya GEMPAK sangat"

kita pun mula termakan kata kata dia sekenyang kenyangnya....


just say SO WHAT kepada penghasut tegar itu.



tak paham??kenapa??

mari aku bagi satu contoh~~


situasi:kita tengah belajar sungguh sungguh nie..tibaa~~

mat:mail jom main lawan pemadam,sapa dapat tindih sapa dulu dia menang,amacam..
mail:tak mau la,aku nak study la.
mat:study?kaw demam ke hape,ko nie ketua pemalas antara pemalas nak study?
mail:so what??(muka seposen)
mat:hai,sejak bila pandai skipping nie,bi pun lagi teruk dari aku ada hati nak skipping
mail:so what??(muka seposen)
mat:hai,hang nak kena ngan aku ke mail ooi,so what je dari tadi(geram)
mail:so what??(muka seposen)
mat:arrrhgghhh!!!aku nak tumbuk kaw mail!!!!
mail:so what??(muka seposen)
mat:gggggrrrr...malas aku nak layan!

last last blah begitu sahaja......

jadi sangat besar peranan so what dalam mengubah hidup kita.

katakan so what untuk berjaya=D

thanks fo reading!


3 comments:

Miss NR said...

Hahaha.betul tu. saya selalu buat macam tu kihkihkih..btw, dah follow blog ni. thanks follow blog saya :) jemput singggah :D

mirza syazwina said...

haah,berkesan kan,welcome^^

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

haha.. akhirnya menyerah kalah.. boleh cuba lepas ni..